|
|
|||
|
|||
Direkt Skiathos stad
Kalo apojevma eller mesimeri !!
Jag sitter i utkanten av Skiathos stad i en harligt sval lokal med nerdragna persienner. Sambon Bettan har jag vid Megali Ammos-stranden medan jag tar min obligatoriska foto-promenad i stad och dess omgivningar. Om det sedan racker till bidrag i tavlingen aterstar att se. Vi har inte sa hett, kanske 29-30 grader och det flaktar en vind som behovs, gillar inte kav lugnt. Kande mig lite dalig i gar, kanske en infektion eftersom halsen sved lite och humoret sjonk betydligt. Men idag ar det gladare miner, god somn och mkt vatten har gjort susen. I morgon vankas poolparty, eller snarare BBQ som Panos mer riktigt kallar det. Han ager bade Fiorella och Elias, tvillinghotellen hogt uppe ovanfor vagen langs Meagli Ammos. Ruskig backe upp, c:a 200 M. som gjort att vi dopt om hotellet till "Devil's Hill Hotell" och vi vagrar ga upp, taxi ar enda alternativet (jag lovar, ni har inte sett DENNA backe !!) Skiathos stad far man ta for vad den ar i all den kommersialism den innebar. Soker man lite utanfor stadskarnan finns det vardag av manga slag men det blir nagra steg extra da. Shopping lockar inte alls, hamnpromenaden ar inte mycket att vara lange vid men jag menar inte att det ar negativa intryck. Allt kring centrum har ar upp till var och en att uppleva da det finns nagot for alla. Tavernatipsen stammer bra, ga nagra kvarter utanfor och ni ska finns bra priser, charm och hygglig klass pa service och mat. Det borgar for en kontrast da vi ska till Skopelos om mandag (Hej MarieS och Andreas ) sa resan far nog tva ansikten och tillfallen att jamfora. Kanske skriver en rad till, vem vet ? Hej for nu fran Skiathos !! Hasse |
|
||||
|
||||
Sv: Direkt Skiathos stad
Va härligt att ni har det bra på Skiathos.Ha nu en fortsatt trevligt semester
en som är väldigt avundsjuk på er |
|
|