|
|
||||
|
||||
Detta blev det..
Dom här skivorna köpte jag den här gången:
På Karpathos: Kotsiras senaste: o dromos. Har redan lyssnat på den ett par gånger och bara njuter och får ståpäls Ta tragoudia tou Stratou. En konsert med många olika artister som tex. Andreatos.Karras. Remos,Terzis mm. 2 cd plus en dvd följde med. Har lyssnat lite och den låter jättebra hittills också Båda skivorna kostade 24 euro så jag köpte inget mer på den ön. På Rhodos flygplats hittade jag två skivor till för 17 euro. Det blev Terzis, einai kapoies agapes och Dalaras, som jag inte kan läsa tittel på. Men han sjunger tex Luna Rossa på den skivan. Lite mer Spanska toner. Lyssnar på den nu. Bra också Levande musik hade vi varje kväll och lite på dagarna också Konstigt att man aldrig tröttnar Riitta |
|
||||
|
||||
Sv: Detta blev det..
Hej Riitta! Vad roligt att du också köpte "Ta tragoudia tou Stratou", det är en underbar skiva med fantastiska artister, mitt bästa köp denna sommar. (Om jag inte minns fel så gillar du ju Remos, du får se honom ta några danssteg i slutet på DVD:n)
Ann-Kristin. |
|
||||
|
||||
Visst gillar jag Remos,men mer Andreatos och han är ju med också
Har lyssnat lite mer på Terzis skivan och tycker inte att den är lika bra som flera av hans tidigare Lite tjatig. Går ju och lyssna på,men inte hela skivan på en gång Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Ann-Kristin. |
|
||||
|
||||
Precis Den gillar jag
Riitta |
|
||||
|
||||
Nu har jag tittat på DVD:n som tillhör till Ta tragoudia tou Stratou- skivan. Helt underbar Riktig Greklandskänsla Mycket bouzouki och härliga gamla sånger
Riitta |
|
||||
|
||||
Hej Riitta.
Tack för tipset om "Ta tragoudia tou Stratou" ! ! ! VILKEN härlig skiva - och så har jag inte ens hunnit se DVD'n än. Säkert något att se fram till! |
|
||||
|
||||
Se till att du har gott om tid när du börjar titta på den
Du kan inte slita dig när du väl börjar Riitta |
|
||||
|
||||
köpte Panos Kiamos på Karpathos för "ynkliga" 25 euros för 14 låtar.
Inte så konstigt att många greker väljer att ladda hem :S Alex |
|
|