|
|
|||
|
|||
Kapten Yannis
Hej där!
Vi bodde en vecka i Phytagorion september 2004 och nu är vi "snart" på väg igen. (Slutet av september). Förra gången åkte vi på en jättetrevlig båttur med Kapten Yannis. Är det någon som vet om han fortfarande är på gång? I så fall blir det garanterat en tur med honom igen. Hälsningar Anna-Carin Senast redigerad av Anna-Carin den 2006-08-03 klockan 22:01. |
|
||||
|
||||
Sv: Phytagorion
Citat:
Risken är nog liten att Yiannis inte åker sin båttur (inkl. geten) Åkte den turen 1980 ! Va jag vet håller han fortfarande på. / Tom |
|
|||
|
|||
Getstackaren hade gått i pension när vi var där,
men förhoppningsvis har inte Yannis gjort detsamma. /Anna-Carin Senast redigerad av inkfish den 2006-08-23 klockan 11:47. |
|
||||
|
||||
I juni levde han om det är båten med den skräniga musiken som angjorde hamnen om aftonen som avses.
En båtkapten dock inte Yannis jagade mig varje kväll med att beställa drinkar till mitt bord etc.etc Till slut kom det fram en svärdotter som bad om ursäkt och sa att gubben blivit änkeman och halvt senil. Tur för jag började tro att gubbarna blivit kamakis på äldre dar. Eva |
|
||||
|
||||
Sv: Kapten Yannis
Citat:
Men, har ju två broderbåtar... Lefteris |
|
|||
|
|||
Han hade nog mycket ouzo i sig redan 1992 när vi såg honom sist... Då levde ju geten, fast DEN är nog utbyttflera gånger om!
Man kunde då i alla fall ställa klockan efter båten som kom in i hamnen under HÖG musik prick kl 17 vareviga dag! Lissi Senast redigerad av inkfish den 2006-08-05 klockan 11:58. |
|
|||
|
|||
Han har två getter nu.
/Jonas Senast redigerad av inkfish den 2006-08-22 klockan 11:17. Anledning: för långt citat |
|
||||
|
||||
Citat:
Lefteris |
|
|||
|
|||
[quote=Anna-Carin]Hej där!
Vi bodde en vecka i Phytagorion september 2004 och nu är vi "snart" på väg igen. (Slutet av september). Förra gången åkte vi på en jättetrevlig båttur med Kapten Yannis. Är det någon som vet om han fortfarande är på gång? I så fall blir det garanterat en tur med honom igen.quote] Hej på dig... vi var på samos för 3 veckor sedan, och vi såg kapten yannis och hans båt nere i hamnen... Han satt på den med gäster varje kväll.. denna gång hade han 2 getter ombord, men om det är samma som förut är nog inte så troligt.... |
|
|