|
|
||||
|
||||
Hemma från Kos
Nu är härligheten över
kos44 & KosAnn |
|
||||
|
||||
Sv: Hemma från Kos
Och det var lika härligt som vanligt?
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Hur var Kos i augusti? Såg ni nåt av det som vi pratade om tidigare i sommar - att Kos har mycket mindre turister nu? Gissar att augusti trots allt är lika knökad som vanligt.
|
|
||||
|
||||
Kos var fullt med turister,men en helt annan sort. Istället för gapiga och fulla ungdomar så var det fullt med lugna holländare. Vårt hotel som har haft avtal med Ving i alla år har nu avtal med ett holländskt bolag. Det kändes som om Holland var tomt och att de hade flyttat till Kos allihop. Jag tror att det var första gången som vårt hotel varit så tyst i 14 dagar, och då var det faktiskt ungdomar boende där. Helt underbart. Vi var på Paradise Beach ett par gånger och där låg det nästan bara Italienare. Många av turisterna hade all inclusive band på sig och de trodde att det gällde på stranden också. Vi hade dessutom mycket mindre biltrafik utanför balkongen i år. Det kändes totalt mycket lugnare på hela ön. Vad jag förstod så hade själva turismen ökat något jämfört med förra året så jag hoppas att det i förlängningen leder till ökad försäljning för Kosianerna.
/KosAnn |
|
||||
|
||||
Är det många turister och trots det lugnare så låter det ju jättebra!
|
|
|||
|
|||
Nei, de lokale tjener lite på denne økte turismen.
Som du selv beskriver så dreier det seg om All inkl. reisende. Senast redigerad av Kalimera den 2006-08-18 klockan 09:28. Anledning: Lång citering |
|
|