|
|
|||
|
|||
Kom nyss hem från Karpathos
Har haft en härlig vecka på Karpathos. Med båtutflykter och en tur till Olymbos. Vackert och väldigt fina stränder runt ön. Pigadia beach är inte något att rekommendera. Men Apella Beach är otrolig och även Kyra Panagia och Achata. Stranden i Diafanis hamn är helt okej.
Det var varmt och blåste skönt, ibland lite för hett hehe. Restauranger var väl helt okej, inte så dyrt som man trodde det skulle vara efter andra besök på andra öar där det varit dyrt. Trafiken är ganska vild och kaotiskt men det är väl så på de flesta ställen i Grekland. Jag rekommenderar Karpathos om man väljer att följa med och se Olymbos och stränderna runt ön. Otroligt vackra vikar och grottor runt om ön, fantastiskt att se från båt på väg till Achata, Kyra Panagia och Olympos. Fråga om det är något mer ni vill veta , ifall ni är på väg dit! Svarar gärna! |
|
||||
|
||||
Sv: Kom nyss hem från Karpathos
Hej!
Jag tvekar mellan Karpathos och Skopelos nästa sommar! Berätta gärna mer om Karpathos! Jag är ute efter fina sandstränder, grekisk vardag och mysiga tavernor. Har varit på många öar genom åren, den senaste var Thassos som var bra men inte blev någon av mina favoriter. Är ganska såld på östra Kreta men gillar egentligen alla ställen jag varit på än så länge! /Ulrika |
|
|