|
|
||||
|
||||
Kvällens Stin Geia Mas/sammanslagen tråd
Vem är kvällens huvudperson i ett underbart Stin Geia Mas?
En härligt livlig rödhårig sångerska med stor utstrålning, jag är säker på att jag hört henne, men kommer inte på vem hon är! |
|
||||
|
||||
Sv: Kvällens Stin Geia Mas
Når DU ikke vet , så ville det være rart om jeg visste det
- den jeg tenkte på var Dimitra Galani, da jeg gjorde et forsøk på å se "Stin geia mas". Men siden ERT var ganske dårlig på min PC i kveld, skrev jeg en mail i steden for å se programmet Kari Senast redigerad av inkfish den 2006-08-20 klockan 12:58. |
|
||||
|
||||
Nej, det var inte Dimitra Galani, men efter att vi tittat i en gammal skivkatalog har vi hittat namnet Tania Tzanaklidou - ganska visst en bild från 1978 (!) men vi gissar på henne. En HÄRLIG sångerska!
Vilken stämning i programmet igår! Programledaren Spiros kunde nästan "ta ledigt" - gästerna såg till att stämningen och musiken var HELT I TOPP under hela programmet. Det var nog det bästa programmet med den mest äkta stämningen vi upplevt i Stig Geia Mas. Eleni Tsaligopoulou, Melina Aslanidou och Vasilis Papakonstaninou var några av de artister vi kände igen, men det var många andra härliga artister. |
|
||||
|
||||
Melina A är med på min nya Ta tragoudia tou Stratou skivan och DVD:n. Tycker hon är jättebra.fast jag har bara hört och sett 3 låtar med henne .
Riitta |
|
||||
|
||||
Tusen takk , Riitta På din anbefaling har jeg kjøprt "Ta tragoudia tou Stratou" Virkelig h e r l i g musikk og stemning. og DVD er jo BONUS
Melina Aslandiou opplevde jeg LIVE sammen med Kotsiras i Athen , etter det har jeg kjøprt en cd med henne og Kari Senast redigerad av inkfish den 2006-08-20 klockan 12:58. |
|
||||
|
||||
Har dom sjungit ihop Hoppas dom gör det igen Eller att hon sjunger med Parios så jag får se honom på riktigt också
Den DVD:n skulle jag kunna titta på hela dagarna om jag hade tid Favoritlåten är ME LES AGAPI.Det är Natasa Theodoriou och Stelios Dionisiou som sjunger den tillsammans. Det är så vackert, så vackert så man nästan Riitta |
|
||||
|
||||
Jaha! Då finns en GIVEN cd nerskriven på inköpslistan! Har också skrivit ner Gianna Terzi (jepp, dotter till P.Terzis), ett tips från ett annat Forum. Har endast hört henne via grekisk radio, men det jag hörde lät bra! Någon kalimera-medlem, som vet mer om henne?
Ivi |
|
|||
|
|||
Sv: Kvällens Stin Geia Mas/Hur tittar man från Sverige?
Hej alla,
Jag har läst när ni diskuterar de underbara "Stin Geia Mas" programmen och alltid undrat hur ni kan se på dem!!!! Kan man verkligen titta på dem på en vanlig dator??? Jag trodde man måste ha ERT World på kabel eller ha en parabol för att kunna titta på grekisk TV. Snälla, tala om för mig vad jag ska göra för att kunna titta på grekisk TV på min PC!!! Jag grämer mig så över alla bra program jag missat-såg några repriser på "Stin Geia Mas", bl.a med Gavalas och Theodorakis när jag var i Grekland nu i sommar, men vill gärna se mer. MVH, Eva Senast redigerad av inkfish den 2006-08-20 klockan 20:53. |
|
||||
|
||||
Jag vet att några ser programmen på datorn, men jag överlåter till dem att svara på hur de gör. Själva skaffade vi parabol för ett par år sedan och det var absolut en av de bästa investeringarna vi har gjort! Många glada musikprogram har det blivit.
|
|
||||
|
||||
Sv: Kvällens Stin Geia Mas/Hur tittar man från Sverige?
Citat:
Karin |
|
||||
|
||||
Varför har du inte sagt det förut
Riitta |
|
||||
|
||||
Hörududu! Det har jag faktiskt gjort. Fast det var rätt länge sedan.
Karin |
|
||||
|
||||
Det måste det vara Skall lära mig och vara vaken på kvällarna och inte missa detta
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Vilken tid börjar det
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
C |
|
||||
|
||||
Då så,fast klarar ju av och vara vaken hela nätterna i Aten
Riitta |
|
||||
|
||||
Sv: Kvällens Stin Geia Mas/sammanslagen tråd
Nu skall jag testa ERT
Riitta |
|
||||
|
||||
Och det första jag får se och höra är min stora idol Kotsiras
Riitta |
|
||||
|
||||
Och nu sjöng Rallia också Kotsiras och Rallia såg vi sjunga tillsammans i Aten i Januari Lite annorlunda musik i kväll. Lite bouzouki,men väldigt vackra sånger. Känns som texterna berättar mycket i dom här sångerna,men förstår ju inte så mycket tyvärr
Skall nog hålla mig vaken en stund till Riitta |
|
|