Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-10-08, 20:40
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Hemma efter 1 vecka på Lefkas

Så är man hemma igen ifrån en bra vecka i Grekland.
Lefkas var en fin grön och bergig ö. Lefkas känndes inte fullt så turistisk det var trevligt.
Vi bodde i Nikiana, på hotellet "Nikiana Club" det var mysigt och vi hade balkonger med havsutsikt så det nästan kändes som att man satt i havet. Familjen som ägde hotellet var mycket trevliga och jag hade möjlighet att prata lite Grekiska och blev motiverad av att lära mig mer.
Vi gjorde en Ö-tur runt hela Lefkas som Apollo ordnade den var bra.
Vädret var bra de flesta dagar med temperaturer på 26-28 grader men två utav dagarna regnade det.
Jaha det var Grekiska ö nr. 4. Men det finns ju ca 170 bebodda öar i Grekland så jag har några kvar ! Mvh Ann
Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 21:18
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Hemma efter 1 vecka på Lefkas

Välkommen hem. Trevligt att ni trivdes på Lefkas Var ni och badade på Porto Katsiki. Tycker fortfarande att den stranden är den finaste jag har varit på Och att vi fick så god mat på många ställen. Den bästa kleftikon har jag ätit där
(Hoppas att du inte glömmer Kalymnos,fast du skall undersöka många nya öar )

Riitta
Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 21:44
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Tack för det Riitta. Ja jag trivdes på Lefkas, vi var inte och badade på Porto Katsiki, men däremot på Kathisma stranden, den var fin den med.
Maten var verkligen god på Lefkas. Och du behöver inte oroa dig jag har fortfarande kvar Kalymnos som favorit ö och hoppas återvända dit flera gånger. Men jag tycker också det är kul att möta nya öar. Mvh Ann
Svara med citat
Gammal 2006-10-08, 21:46
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Håller med,att man måste kolla in lite andra ställen också Sedan är det härligt och återvända hem igen

Riitta
Svara med citat
Gammal 2006-10-12, 01:28
muffinss avatar
muffins muffins är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Kul att ni trivdes. Jag var där i slutet av augusti och tyckte väldig mycket om ön..

Håller med er.... maten håller hög class där. Fick inte en enda gång dålig mat. Favorit restaurangen hittade vi i Lefkas stad.

Porto Katsiki är verkligen fin. Däremot vägen dit var en skräckupplevelse för mig. Jag trodde verkligen att jag skulle dö. Trots att jag är grekinna... kan jag inte fortfarande vänja mig vid dessa bergsvägar. kathisma hittade vi aldrig. Vi körde fel och tog en väg där det stod på en skilt " upp till föraren att köra här. Vi har ingen ansvar".... hm... ni kan förstå. Att försöka igen var ingen ide då de övriga märkte att jag var på gränsen till nervsammanbrott.

Men nu när jag har kommit över det och reflekterar tillbaka såg vi under denna bilrera runt lefkas, fantastiska bergsbyar och en natur som fick mig att tappa hackan.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:14.