|
|
||||
|
||||
Melodifestivalen 2007
Då är det bara en halvtimme kvar tills det drar igång.
Lika roligt varje år med nya och gamla artister. Andreas Lundstedt och Magnus Carlsson är ju mina favoriter. Blir kul att se vad de levererar. Anna Book blir spännade ikväll också. Lustans Lakejer, passar de i melodifestivalen? Idoler under 80-talet. Hoppas bara att rätt låt vinner!! Lotta |
|
||||
|
||||
Sv: Melodifestivalen 2007
Jag höll på Andreas Lundstedts låt, men den gick inte vidare. Tyckte den var proffsig. Nu hoppas jag på Tommy Nilsson. Jag är inte alls insatt i schlagervärlden, men det verkar som om Tommy håller på och reser sig efter en "downperiod", och då är det ju roligt för honom, om det här går bra.
|
|
||||
|
||||
Huvva, detta måste ha varit sämsta deltävlingen någonsin?
Anna Book??? Och Tommy Nilsson???? När jag bytte kanal direkt efter pratade de grekiska. DET var musik det |
|
||||
|
||||
Citat:
favorit i det startfältet. Får hoppas det blir bättre Chris |
|
||||
|
||||
Håller med föregånede talare Hade väntat mig att Tommy skulle ha en bättre låt Han är ju SÅ snygg och har så härlig röst
Riitta |
|
||||
|
||||
Jag tyckte att han
a) såg tantig ut b) hade fånig röst c) sjöng en urdålig låt. Rena kinderägget alltså |
|
||||
|
||||
Säger baraet var bättre förr
Riitta |
|
||||
|
||||
Å andra sidan: efter den här starten kan det bara bli bättre!
|
|
||||
|
||||
Hmmm...vet inte ens om festivalen är något att komentera Sämsta delfinalen någonsin måste det ha varit i alla fall. Jag tyckte den enda som var någorlunda bra var Hypnotized ( hette den så ???) med Sofia B, och den gick ju såklart inte vidare...
Hoppas de andra delfinalerna blir bättre annars ligger vi risigt till! Malin |
|
||||
|
||||
Jag håller med alla.
Vilka låtar. Ingen var ju bra. Och Andreas är ju alltid bra, fast låten höll väl inte. Nu väntar jag på Magnus. Jag tyckte Anna Book var bra, det bästa igår iallafall. Lotta |
|
||||
|
||||
..och jag visste inte ens att Melodifestivalen börjat. Gissar att den kommer i fler avsnitt eller kanske i repris att döma av era inlägg.
Eva |
|
|||
|
|||
Jag håller med om att det nog var den sämsta deltävlingen någonsin! Grå och trist, släta intet sägande låtar inte ens pausprogrammet var något att ha!
Går i repris idag för den som missade denna totala missbedömning av Christer Björkman! Agda |
|
||||
|
||||
Jag tyckte om Elin Lanto's låt Money och Andersson & Gibsons låt Anything but you (även fast de plankat Simon & Garfunkel). Sofia's låt Hypnotized var bra, trots att det var lite Paparizou-kopia över bidraget.
Göran |
|
|||
|
|||
Citat:
Resten var bara blaj och Tommy Nilsson lät som ett stort skämt, trots att han har så bra röstkvalitet. |
|
||||
|
||||
Visst 17 lät Tommy Nilsson sämre igår än tidigare? Jag minns honom med VACKER röst - men igår lät det inget vidare alls.
|
|
||||
|
||||
Citat:
"Jag tror på människan" - HUR dålig kan en text få bli??? Citat:
Citat:
Citat:
Det var kul när Christian Luuk introducerade Tommy Nilsson med att sjunga med ett finger i mungipan. Det lät likt. Om Tommy Nilsson hade haft ett uns självironi hade han vid "omtaget" efter vinsten tagit en vers med fingret i mungipan - hade varit kul - men icke. Inte nog med att han är en fjant, han är en fjant som tar sig själv på för stort allvar. Tur att jag själv är så bra |
|
||||
|
||||
Kristian Luuk var kul tycker jag! Jag har inte sett mycket med honom innan för jag tycker att pratshower som bara bygger på programledarens ego är tråkiga
Därför var jag avvaktande i går. Och så INLEDER karln med ett lysande kuplettnummer om att han inte ska ta plats. Det var superintelligent gjort, jag fnissade högt |
|
||||
|
||||
Sant, Luuks inledning var riktigt bra. Syn att det inte fortsatte i den klassen
|
|
||||
|
||||
Äntligen 2 st bra låtar till finalen.
Marie från Munkedal var jätte bra. Ser fram emot nästa vecka! Lotta |
|
|||
|
|||
Ja, vilken skräll när den helt okända lågstadiefröken gick direkt till Globen! Men hon var ju jättebra, och det var som att se "en stjärna födas" - fantastiskt!
Att The Ark gick vidare var ju förhandstippat. Vilket energiknippe han är, Ola! Sist hamnade Regina Lund. Inte för att jag är ett större fan av henne, men var verkligen hennes låt sämst? /Charlotte! |
|
|