|
|
|||
|
|||
Vem sjunger?
På ett så otippat ställe som Friskis och Svettis har jag under terminen avnjutit en sång som framförs av en kvinna, dels på svenska, dels på grekiska. Google-sökningar på texten har inte givit några resultat och jag frågar därmed er: Vad är det? Och vem?
Texten går något i stil med "En ängel viskar i mitt öra/så mycket mer du behöver/ så mycket mer du behöver/för att..(någonting)" och lite längre fram kanske "Ett löfte vitt som molnet/ett löfte rött som solen/ ett löfte blått som havet" Sången börjar på svenska, har ett instrumentalt parti i mitten och avslutas på grekiska. Jag tror att den svenska och grekiska texten har i stort samma innehåll, men min grekiska är lite för begränsad för att jag ska kunna vara säker. Hjälp! Tack! |
|
||||
|
||||
Sv: Vem sjunger?
Låten du hört heter "En ängel viskar i mitt öra" och kommer från CD:n "Moonlight hotel" med göteborgsgruppen "Cabaret oriental." Tjejen som sjunger heter Maria Stellas. Gruppen består av musiker med ursprung i bl. a. Grekland, Sverige och Kurdistan och det mesta materialet har de skrivit själva. Det är en helt underbar skiva som jag verkligen kan rekommendera.
Maria, som också är sångerska i Ale Möllers band, har en egen hemsida: home.swipnet.se/mariastellas/ Där kan du även beställa skivan om du vill. Glad att jag kunde hjälpa dig! |
|
||||
|
||||
Sv: Vem sjunger?
Hej igen!
Glömde skriva att Maria även sjunger i gruppen "Pireus." Dom har gett ut skivan "Pireus" med enbart grekiskt. Även den kan beställas på Marias hemsida. Också den här CD:n är underbar och hör till mina favoriter. |
|
|