|
|
||||
|
||||
Vilka blir årets Kreta-resor här på Kalimera?
Satt och kollade i Kreta-forumet och såg min systers gamla tråd sen ifjol då hon frågade om vilka som skulle åka dit ifjol.....
Så jag knycker patentet och ställer frågan i år Vart går din Kreta-resa i år? För min del är allt mycket ovisst men en "sista minuten" i höst ska väl förhoppningsvis bli av, dock ingen resa med familjen /martinifk |
|
||||
|
||||
Sv: Vilka blir årets Kreta-resor här på Kalimera?
Nja, vi åker hem från Kreta den 15 Juni efter en månads öluff med startpunkt på Samos. Boendet på Kreta förmenas bli Casa Del Amore i Old Town Chania som vanligt. Tre-fyra dagar på Kreta blir det väl.
Arne och Hustrun Alltfort däckade i influensa sedan början av veckan |
|
||||
|
||||
Chania Kreta den 1/6 och jag åker inte tillbaka igen
Hur skönt var det inte att säga det då... |
|
||||
|
||||
Till Chania 12/5 för en övernattning, sedan vidare till Rethymnon med omnejd i 3-4 dagar och Sitia med omnejd i 3 dagar. Vill gärna besöka Faistos, den övergivna byn Mili, en lättare vandring skulle inte vara helt fel, och så vill jag bara "vara" ett par dagar (gärna i Sitia) också....Vi får se, vad det blir denna gång. Det gör absolut inget om vi inte hinner allt vi önskar den här gången heller, det är ju så trevligt att återvända till Kreta hur som helst
Ivi |
|
||||
|
||||
17/5 till Platanias...nu är vi uppe i 15 personer som ska åka fast vi ska inte alla bo på samma hotell, men kul ska det bli
2/8 till Agia Marina med kompisgänget... Malin |
|
|||
|
|||
Hei.
28.april reiser vi til Kreta,1 uke.Leier bil og blir noen dager i Palechora.Skal gå iAgia Irini ravinen.Tar kanskje båten til Agia Romolis for å vandre i Samaria ravinen opp til jernporten,eller kjører til Anopolis og går litt i Aradena ravinen og den gamle forlatte byen.Det er så mange plasser vi vil til,både nye og steder vi har vært før.Chora Sfakia,Loutro,Plakias...Men ikke mye vi rekker bare på 1 uke.21 juli skal vi til Agia Marina,14 dager,da er det jo for varmt å vandre,men noen turer med bil blir det. Kreta er helt topp,blir aldri lei den øya. Anne |
|
||||
|
||||
Ja, du Arne. Vi flyger hem då med. Kanske samma flight? Vi flyger från Iraklio, men ni kanske flyger från Chania?
Vi kommer att spendera två veckor på Kretas sydkust, för att luffa runt mellan de olika hamnarna. Kanske en avstickare till Gavdos med, men det får vi se. Vi var ju tvungna att ändra resplanerna pga av FlyMe. Resan skulle ha gått till Rhodos med omnejd först, men nu blir det Kreta ånyo en gg. Det blir fjärde besöket för vår dotter på Kreta, men så är hon bara fem år! /Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
Kun en uke , men det er jo utrolig mye mer enn ingen .... g l e d e r meg P l a n e n er å dele uka mellom Paleochora og Chania, men .... Kari |
|
||||
|
||||
Vi åker till Kreta, Kalives, den 14/7...
"mamma, Johnny längtar sååå till Grekland" säger tre och ett halvåringen här hemma.. och jag kan inte annat än hålla med! http://www.kalimera.se/grekland/till...tor/linda.html |
|
|||
|
|||
Åker till Rethymno 24 maj;3 weeks
,sen hem och jobba som galningar för att försöka återvända i slutet av aug. |
|
||||
|
||||
Jag och Moa åker till Platanias den 17 maj
Tillsammans med Malin och gänget Vad härligt det skall bli jag längtar! Härligt är också att våren har kommit till Göteborg Lotta |
|
|||
|
|||
Hej båda!
Vi har nu idag 70 dagar kvar innan avresan till Rethymnon. Om jag minns rätt blir det för tjugofemte gången och det ska bli lika underbart som vanligt hoppas vi. aake. |
|
|||
|
|||
Vilka blir årets Kreta-resor här på Kalimera?
Hej!
I år blir det rethymnon 1 vecka 7 juni, spännande... längtar.... Camilla med sambo |
|
||||
|
||||
För oss blir det första gången på Kreta (dock många gånger på andra öar...). Med hjälp av alla tips här ifrån Kalimera och även andra internationella sajter (tänk att man kan få hjälp av en massa okända -häftigt) har vi bestämt en rutt på södra Kreta. Två veckor från 14/6 med Start o mål i heraklion. Däremellan troligen Kamilari några dagar med utforskning av omgivningarna, Rodakino några dagar med div strövtåg o utflykter där. Grand final blir Paleochora fem dagar. Verkar finnas massor där omkring att upptäcka plus att stan är livfull utan att vara helt sönderturistad av charterbolagens horder. Sen åker vi väl motvilligt mot Heraklion i hyrbilen...och kollar Falassarna på vägen Hela resan är en chans att visa mina två grabbar (10+13) det "riktiga" grekland. Det där som jag älskade och njöt av så ofta som jag jag bara kunde för 20 år sen...För dem blir det första gången utomlands och vi hoppas på ett härligt, spännade men odramatiskt äventyr ihop.
|
|
|||
|
|||
67 dagar, 7 timmar, 10 minuter, 30 sekunder.......Rethymno here we comes
|
|
|||
|
|||
Jag har precis kommit hem från Krete...återigen problem med byråkratin....
Men nästa gång kan jag för 1:a gången på 1½ år har riktig semester i vårat hus i Maleme . Jag kommer troligtvis att åka till Kreta till påsk (paska) eller till Pingst. Nico |
|
|||
|
|||
Den 30/8 åker vi återigen till Daratso två veckor
|
|
||||
|
||||
På midsommarafton åker vi. Börjar med Aten och några andra öar. Ska vara borta 3 veckor och har tänkt att lägga ca. 10 dagar på Kreta. Blir då Chania och Paleochora, ska väl hyra bil och ta oss runt lite också. Kommer dit ca. 4-6 juli skulle jag tro. Åker till Kreta från Milos, har ännu ingen aning om vart på Kreta vi kommer med färjan, det ger sig väl längre fram.
|
|
||||
|
||||
Vad många härliga resor det kommer göras till Kreta i år
|
|
|||
|
|||
Undertecknad, frugan och sonen åker 4 - 11 maj till Kolimbari (västra Chaniakusten), firar min födelsedag där .
//Åke |
|
|