|
|
||||
|
||||
Gissa ToppTio
Kollade på listan över populära öar och funderade lite på vilka som ännu döljer sig.
Kreta Naxos Amorgos Karpathos Sifnos Skiathos Rhodos är öar som borde komma med tycker jag, och som ännu inte visat sig, om jag inte missar någon i listan. Men vilka är de övriga tre som saknas? Och i vilken ordning kommer de? Någon som vågar sig på att gissa? Senast redigerad av Elisabet den 2007-03-18 klockan 23:00. |
|
||||
|
||||
Sv: Gissa ToppTio
Koufonissi borde nog komma med på topp tio, tror jag.
Samos och Fourni har väl inte heller dykt upp än, om jag minns rätt. //Stina |
|
||||
|
||||
En vild gissning är att Kreta och Amorgos slåss om 1:a platsen före Karpathos, Skiathos och Rhodos kanske
Måste bara säga att Milos ser så underbart ut!!! |
|
|||
|
|||
Citat:
Koufounissi är på plats 16 och Fourni på plats 28, Stina. Hasse |
|
||||
|
||||
Citat:
Men Samos i alla fall //Stina |
|
|||
|
|||
Citat:
Samos, Lefkas och Santorini har jag inte hittat på plats 11 och neråt. Hasse |
|
|||
|
|||
Jag ger mig på och gissar topp tio.
1. Kreta 2. Karpathos 3. Amorgos 4. Samos 5. Rhodos 6. Santorini 7. Skiathos 8. Naxos 9. Lefkas 10. Sifnos Högst ovetenskapligt, ska bli kul att se om någonting stämmer i det jag tror. Hasse |
|
||||
|
||||
Då ska jag inte vara sämre! Jag chansar vilt också.
Tror på samma öar, men väljer den här ordningen: 1. Kreta 2. Naxos 3. Amorgos 4. Skiathos 5. Karpathos 6. Santorini 7. Rhodos 8. Samos 9. Lefkas 10. Sifnos |
|
|||
|
|||
Hej!
Jag gissar korfu, lefkas och samos!!! Ha det bra... -Kotleta. |
|
||||
|
||||
Tror som tidigare att Kreta, Naxos och Amorgos slåss i toppen.
Eva |
|
|||
|
|||
Tror Kreta,Karpathos,Amorgos
|
|
||||
|
||||
Gissar:
Kreta Rhodos Naxos Skiathos Karpathos Amorgos Sifnos |
|
|||
|
|||
Men inga plats 8 - 10 ? Hasse |
|
||||
|
||||
Hehe, jag har ingen koll på vilka öar som ännu inte dykt upp på listan, tog därför bara de öar som Elisabet nämnde
|
|
|||
|
|||
Citat:
1. Kreta 2. Karpathos 3. Amorgos 4. Samos 5. Rhodos 6. Santorini 7. Skiathos 8. Naxos 9. Lefkas 10. Sifnos Du får själv leta upp de 3 du inte tog med i listan ovan (min gissning) Hasse |
|
||||
|
||||
Aha... Då kompletterar jag min gissning, med din hjälp
Kreta Rhodos Naxos Santorini Skiathos Karpathos Lefkas Amorgos Samos Sifnos |
|
||||
|
||||
I morgon tisdag presenteras platserna 6-10.
|
|
||||
|
||||
Jeg har ikke fått med meg reglene for avstemmingen. Den ble sikkert gjennomført før jeg flyttet inn hit. Er dette de stedene som er så populære blant skandinaver at man helst bør unngå dem hvis man ikke vil gå i stim sammen med naboene?
Og en annen ting jeg funderer på. Hellas er jo så mye mer enn øyene, selv om det ser ut til at det er bare øyer som har status her. Hvor er alle de fantastiske stedene på fastlandet og Peloponnes i avstemmingen? Hver eneste liten fluelort ute i havet med er jo kommet med, selv om den bare har enda noen hvite hus med blå dører å vise fram, mens man savner mye av det som i dag er det autentiske, levende Hellas. Ja, ja..... noe skal man jo mene! |
|
||||
|
||||
Gissar på första plats :karpathos, sedan skiathos o efter det kreta. resten får dela 4;e pris,/magnus
|
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
|
|