Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-27, 18:57
monica monica är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard bokat resa

Måste bara dela med mig av glädjefnatt, har nu efter många år för första gången beställt resa till turistort i Grekland.
Eftersom vi bor i Grekland brukar det bli att vi åker till ställen på fastlandet, eller till öar med mindre turister. Då med våran egen bil.

Förra året var vi, karln våra 2 ungdomar osså jag i Katerini, ligger nära Thessaloniki.
Tyckte inte det var en så stor hit. Lovade ungarna att nästa år åker vi till en ö med vattenland och bor på hotell med pool.

Började smida lite planer redan under vintern, eftersom vi åker till Sverige varje år kunde vi ju lika bra ta oss direkt till en ö med hotell, tänkte jag.
Vi ska ju ändå hem till Grekland igen. Sagt och gjort kollade in Apollos sista minuten till Kreta i april, för att få en hum om vad kalaset kunde kosta.
Vi åker från Sverige i mitten på augusti, Förstod att det ändå inte skulle bli så billigt. Kollade oneway till Kreta och yeeeeeeees
18 augusti 298 skr, bokade 3 biljetter eftersom karln är kvar i Grekland och jobbar på sommaren. Men vadnura 2500 kr blev slutsumman.
Prövade att boka 2 biljetter som blev 600 kr, gjorde en egen bokning till sonen som är 14 och vips kostade hans biljett 800 kr, mailade sedan apollo och skrev att eftersom det inte går att beställa på nätet under 18 år skrev jag honom som född 1970, Inga problem det ändrar vi till hans riktiga årtal.

Fattar inte riktigt varför blir resan 1000 kr dyrare om man bokar 3 biljetter än om man bokar 2 plus 1 biljett, det är ju samma plan

Gick sedan in på Sembo, och hittade en 2 rumslägenhet på Oscars suites Agia Marina för 4 personer med pool för 3600 kr 7 nätter, kollade flyg till gubben och hittade från Aten till Chania för 19 Euro, okey med skatter blev det 45 euro summan av kardemumman

1 veckas resa till Agia Marina med 2 rumslägenhet med pool
Plus flyg för karl till Chania

för 4 personer 5. 450 kr, var inte det billigt
Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 20:39
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Standard Sv: bokat resa

GRATTIS! Ibland ska man ha tur eller envishet i letandet, kanske

Ivi
-som hade samma tur med höstresan till Aten
Svara med citat
Gammal 2007-03-27, 21:47
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Grattis Monica! Gissa om du och jag ska dricka oss svenskt blågula på Tsikoudia, detta måste firas! Har du tid och lust ska jag ta med er till härliga Leventis, annars finns det flera "skandinaviska" barer där vi kan slå klackarna i taket och visa vilsna småttingar hur man festar på Grekiska Jag skickar dig min mailadress och mitt grekiska nummer senare, privat

Ha det gott så länge!
Kickie
Svara med citat
Gammal 2007-03-28, 07:32
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

När man bokar med Apollo på internet så får man plocka bort en massa "krams" själv, typ mat, avbeställningsskydd, reseförsäkring och transfer.
Gunilla som aldrig betalar för "krams", ska det vara billigt så ska det!
Svara med citat
Gammal 2007-03-28, 08:01
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Fast ibland kan det ju vara billigare och boka med transfer,beror ju på hur långt ifrån flygplatsen man tänkt åka.
Svara med citat
Gammal 2007-03-28, 09:16
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Tänkte inte på det, blir alltid hämtad på flygplatsen!
Gunilla
Svara med citat
Gammal 2007-03-28, 09:25
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

För oss t.ex skulle det bli en tusenlapp,t.o.r Chania- Rethymnon,med taxi.
Svara med citat
Gammal 2007-03-28, 11:02
Kikhs avatar

Nu för tiden går det lokalbussar från flygplatsen i Chania, hela 3 om dagen var det i fjol... Men det är 2 fler än vad som går till vissa byar en gång i veckan
Svara med citat
Gammal 2007-03-28, 16:14
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Nu för tiden går det lokalbussar från flygplatsen i Chania, hela 3 om dagen var det i fjol...
Va?! Det fanns inga bussar, ingen busshållplats heller när vi var där i juli-06, missade vi den?
Det var bara taxi som gällde, vi frågade efter buss, fick till svar att det inte gick några.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2007-03-28, 16:28
Kikhs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Va?! Det fanns inga bussar, ingen busshållplats heller när vi var där i juli-06, missade vi den? // Helén
De är underliga där på flygplatsen. Enligt KTEL's hemsida http://www.bus-service-crete-ktel.com/timetables3.html går det bussar FRÅN flygplatsen till Chania: 07.15, 10.15, 19.30

Från Chania TILL flygplatsen går de: 06.00, 09.00, 18.30

Det kan variera med säsong, men när jag var där i januari, maj och september ifjol gick det då bussar, jag SÅG en och blev oerhört häpen. Vi ringde till och med och fick det bekräftat. Priset per person och enkel resa är 1.90 euro...

Hållplatsen ligger på hörnet av terminalen. Vid den bortre utgången, den lilla på kortsidan, där transferbussarna brukar stå. Eller låg, vi pratar ju trots allt om Kreta
Svara med citat
Gammal 2007-03-28, 17:14
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
De är underliga där på flygplatsen. Enligt KTEL's hemsida http://www.bus-service-crete-ktel.com/timetables3.html går det bussar FRÅN flygplatsen till Chania: 07.15, 10.15, 19.30

Detta var ju klart intressant! Vi landar med Sterling 12/5 kl.19.10. Hmm! Blir nog svårt att hinna, tyvärr. Någon kalimera som har bokat samma flyg? Pigg på att dela taxi till Chania? Räck upp handen, tack!

Ivi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:36.