|
|
||||
|
||||
Brussels Airlines
De har gjort reklam i DN ett par dagar, blev nyfiken och kollade deras utbud. Okej priser till Aten från Bromma, tyvärr ingår mellanlandning i Bryssel. Men priset är viktigare än tiden.
Jag är på jakt efter billiga biljetter mellan Aten och Stockholm i november. Då har Sterling slutat flyga den rutten, precis som Apollo och de andra gjort. Kollade Viking, men de hade inga datum efter sista oktober. Brussels Airlines tar cirka 1000 SEK mindre än vad SAS gör. Min fråga är om det är någon här som har erfarenhet av Brussels Airlines? Kan man lita på dem? Vill inte hamna i samma situation som FlyMe-resenärerna. |
|
||||
|
||||
Sv: Brussels Airlines
Hej Janne
Jag gjorde en sökning och hittar ungefär samma priser med KLM och med LOT som med Brussels. knappa 2500:- t o r. Du kanske har fått fram nått klart billigare ? Jag vet inget egentligen om Brussels airlines men det är väl en "uppföljare" till Sabena som hamnade i ekonomiska trubbel för ett antal år sedan. Frågan är väl isåfall om Sterling egentligen är ett säkrare alternativ, Sterling har nog aldrig visat svarta siffror, men känns ändå stabilare än FlyMe. Vågar man boka Sterling kan man nog lika väl våga boka Brussels. Säger en som nyss bokat Sterling efter FlyMe-konkursen Laerio |
|
|||
|
|||
www.sasjust.nu brukar ha billiga resor, men endast 6 månader i förväg kan man boka. Tror även att de flyger direkt.
Monica |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Testa den här: https://www.sasjustnu.se/Booking/flygsoksas.asp
|
|
|||
|
|||
Hej
Man kan väl aldrig vara riktigt säker. Men att jämföra SN Brussels med Fly Me känns inte riktigt rättvist. SN är ett seriöst tämligen stort bolag med runt 50 flygplan. Dessutom går man med vinst. Flög med dem några gånger innan de flyttade från Arlanda till Bromma. Som att flyga med vilket stort reguljärbolag som helst. Fly Me ? Det känns inte som om Fly Me någonsin varit seriöst. Att man flugit överhuvudtaget beror nog på att man under flygets lågkonjunktur lyckades att få tag på några billiga flygplan och många duktiga medarbetare från andra bolag. Det har gått enormt många rykten om Fly Me genom åren. De ryktena har aldrig handlat om själva flygverksamheten utan alltid om bolagets managment och finansiering. SN Brussels känns för mig som ett av de säkrare alternativen att ta sig till Aten. Själv har vi bokat SAS/Swiss via Zurich. |
|
|||
|
|||
Var hör man rykten om flygbolagskonkurser? Jag blir lika paff varje gång ett flygbolag går i konkurs.
birgitta |
|
||||
|
||||
Vi har höstens hemresa bokad på Brussels Airlines. Ett i alla stycken seriöst bolag vilket uppstod ur spillrorna av Sabena en gång i tiden.
Bolaget har som huvudsaklig affärsidé att flyga parlamentariker och tjänstemän till och från Bryssel. Det är visst ska gå att få fram våldsamma rabatter för dessa resenärer. Flygtiderna vi fick är grandiost bra. Förmiddag från Athen, kort stopp i Bryssel och så Bromma på eftermiddagen. Arne Med Hustru som i dag fyller 58 år!!! |
|
|||
|
|||
Rykten om flygbranschen finns på flera sighter på nätet. Både internationella och svenska. Forumet på http://www.g-kraft.com/forum/ är ett ställe där man kan plocka upp ett och annat.
|
|
||||
|
||||
För att vara medveten om Fly mes ekonomiska problem räckte det att följa med på morgontidningens ekonomisidor. (Iaf här i Göteborg).
|
|
|||
|
|||
Jag har nog varit dålig på att läsa morgontidningen senaste året, har börjat titta på frukostTV istället och textTV. Var utan tidning en tid och fick en ny frukostvana. Tittar man på textTV på kvällen så blir nyheterna lite gamla på morgonen.
Saknar kryssen i GP, DNs är för lätt och Svenskans är antingen trist eller konstigt. birgitta |
|
||||
|
||||
Citat:
I alla fall för mig i Göteborg. /Jenz |
|
||||
|
||||
Jag flyger alltid med SN Bryssel till just Bryssel har även flygit till Athen. Helt ok bolag och det är inget "charter" bolag direkt flyger reguljär flyg, de samarbetar även med Malmö Aviation.
Camilla |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Tack för alla svar! Det låter betryggande. Det blir nog att jag bokar med dem.
|
|
||||
|
||||
Hej,
Jag har rest med Brussels Airlines i tjänsten flera gånger, och det har aldrig varit något problem. Om inte minnet sviktar, tror jag det är gamla SABENA // Tobbe |
|
|||
|
|||
Brussels Airlines är ett stort flygbolag som är en av de största till bla. Sydafrika. Vi har själv flugit med dom mellan Köpenhamn - Bryssel med utmärkt service! Går inte att jämföra med FlyMe
|
|
|