|
|
||||
|
||||
Fototävling 2007
Snart kommer resorna till Grekland igång på allvar. Med andra ord börjar det bli dags att tänka på årets stora fototävling. Vilka kategorier ska det vara i år? Bästa bild och roligaste bild är självklara. Den tredje tävlingskategorin brukar vi ju byta varje år. De tre senaste åren har vi haft: vatten, blått och möten. Vad tycker ni att den tredje kategorin ska heta i år? Kom med förslag. Gärna ämnen som gör att man får tänka till lite. Typ: mat, människor, båtar...
|
|
||||
|
||||
Sv: Fototävling 2007
Jag föreslår glädje
|
|
||||
|
||||
Varför inte en kategori som kallas SEMESTER, helt enkelt.. för det kan ju verkligen vara helt olika saker beroende på vem som fotar.
Annars är jag ju svag för KATTER och NATUR helt enkelt. GLÄDJE tyckte jag var ett bra försla... Även NÖJE kan bli skoj att fundera över.. |
|
||||
|
||||
Jag tycker att man, när man själv är på semester, slås av hur den grekiska vardagen fortskrider. Överallt möter man människor i arbete; byggnadsarbetaren som bygger på ett nytt hotell, fiskaren som sitter och lagar sina nät eller kommer in till hamnen med båten om kvällen, herden som vallar sina får, tavernaägaren, gyrosförsäljaren, solstolsuthyraren............ja, listan kan göras lång.
Så mitt förslag är: Arbete ........eller Människor i arbete. Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
Ja det är ett bra förslag. Eller varför inte helt enkelt vardag.
|
|
||||
|
||||
Överraskande möten. Menar att man ser något som man inte har förväntat sig i Grekland Man har ju sina fördomar vad som är Grekiskt och hajar till när man ser något som man tycker inte passar in i mönstret
Riitta |
|
||||
|
||||
Bra förslag
|
|
|||
|
|||
Absolut...Vardag ett bra förslag...har ju hittills aldrig varit med i nån fototävling,kanske lyckas i år..
|
|
|||
|
|||
Håller med!! Grekisk PAUS från arbete ser man ju också mycket av... Men visst arbetar de!!!!
|
|
||||
|
||||
Det är ju det som ÄR grekiskt arbete
|
|
||||
|
||||
Skal en lettkledd ung mann regnes som ekte turistfelle, kan han ikke ha Akropolis i bakgrunnen, da bør han sitte i en båt med blå ripe, med hvite hus med blå dører i bakgrunnen...
Senast redigerad av JohnS den 2007-04-05 klockan 01:11. |
|
||||
|
||||
Håller med Yeasou m fl om att slopa "roligaste" och istället ha med "grekisk vardag" och/eller "natur".
Omröstning, Janne! |
|
||||
|
||||
Grekisk vardag är en kanon kategori
hoppas bara man kommer till Grekland så man kan bidra....... |
|
||||
|
||||
Jeg støtter også "hverdag", og hvis ikke det slår gjennom, er "vardag" et godt alternativ.
|
|
||||
|
||||
Det kan vara intressant att diskutera vad som är turistfällor, men jag håller med dem som tycker det låter som ett tråkigt tävlingsfotomotiv. MYCKET tråkigt till och med!
Men det är lite lustigt att sådant som brukar nämnas som äkta grekiskt nu plötsligt nämns som turistfällor... Senast redigerad av Elisabet den 2007-04-05 klockan 09:04. |
|
|||
|
|||
MIn enda önskan är bara att Janne vid omröstningen inte lägger ut alla tre kategorierna samtidigt utan att man får rösta på EN kategori i taget under t ex en vecka..så nästa veckan efter osv..SEN när omröstningen är klar kan alla segrare presenteras som förr parallellt. Förra året var OMÖJLIGT att "se" alla bilder och det blir säkert ännu fler bidrag i år......En av segrarbilderna var "ny" för mig trots flera genomgångar av bilderna....
Lissi |
|
||||
|
||||
Det er en god ide, Lissi Håper Janne også synes det
|
|
||||
|
||||
Enig, en avstemning over kategorier ville være fint Kari
|
|
||||
|
||||
Är det inte dags att slopa Roligaste?
Den kategorin verkar vara mest svårtolkad av alla eftersom innehållet spretar ovanligt mycket. Tycker också att Vardag är bra! Kan ju vara både grekers vardag och turisters vardag i Grekland. |
|
||||
|
||||
Instämmer, stryk 'roligaste', ersätt gärna med 'natur'
//PO |
|
|