Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-24, 18:16
jonny jonny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard prisnivå

hej läser kalimera varje dag sen den startade och är en tyst faan, och har åkt varje sommar med familjen till grekland sen 87 barn 85 och 87 kuskat runt på många öar men sen man har infört euon så har priserna stegras reält. boendet tendera att bli dyrare för varje år,även maten så.
för fyra år sen kostade ett bra boende på ex naxos ca 20 eu i dag får jag betala det dubbla.jag vill inte låta negativ men jag hoppas det fins några öar som håller igen så vi som vill angagera våra resor själv kan och inte det blir fritidsresor m.m kvar
Svara med citat
Gammal 2007-04-24, 19:53
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: prisnivå

Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
jag vill inte låta negativ men jag hoppas det fins några öar som håller
Ja... undrar om det går att hålla igen, anledningen till att de tar högre priser är väl att matvaror, hyror etc. blir dyrare även i Grekland?
Eller?

Svara med citat
Gammal 2007-04-26, 20:28
Mats Fredssons avatar
Mats Fredsson Mats Fredsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Jodå.. självklart stiger priserna där turisterna finns! Vi brukar åka till Leros, och där är de inte beroende av turisterna, så.. priserna är väldigt humana jämfört med andra öar..
Dessutom är de mycket vänligare och inte alls så "på"..

Kan rekommenderas!
Svara med citat
Gammal 2007-04-26, 21:15
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Har aldrig varit på Leros, är bara nyfiken: vad lever man av på ön? Hade uppfattningen att turismen var rätt stor där.
Svara med citat
Gammal 2007-04-27, 09:01
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Har aldrig varit på Leros, är bara nyfiken: vad lever man av på ön?
Den utländska turismen är försumbar om man jämför med andra öar. Är osäker på hur många greker som åker till Leros, ön har ju sedan länge ett dåligt rykte om sig. Dels för att ön användes som deporteringsplats under juntatiden, dels för sjukhuset som länge hade (och fortfarande har) dåligt rykte. Många Lerosbor arbetar på sjukhuset och därför är turismen kanske inte lika viktig. Även om de flesta vill se fler turister.

Håller helt med Mats: Leros är en billig ö och klart bättre än sitt rykte.
Svara med citat
Gammal 2007-04-27, 09:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Generellt tycker jag att öarna i Dodekaneserna är billigare än andra ögrupper jag har varit i. Även om det finns "dyra" öar även där.
Svara med citat
Gammal 2007-05-13, 13:52
Ottiss avatar
Ottis Ottis är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: prisnivå och sjukhuset på Leros

Kom i samspråk med en sjuksköterska som jobbar på sjukhuset på Leros förra året och det verkar ändå ha tagits krafftag där när det gäller vården. Om jag inte minns fel så sändes det ett tvprogram om missförhållandena där för ett antal år sen och sedan dess har det blivit bättre.
Efter tre besök på Leros kan jag bara säga att det är en underbar ö med mycket vänliga och tllmötesgående människor, lagom liten för att man ska få ett bra grepp om den och massor att undersöka om man är av den sorten...Man känner sig verkligen välkommen och hemma där. O så är den inte så turistig... ett stort plus.
Nu ska vi dit i år igen och denna gången får barnen följa med, lite struligt att ta sig dit men vad gör 7 timmar på Athens flygplats när man vet vad som väntar....
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:29.