Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-03, 13:36
Ewas avatar
Ewa Ewa är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard På egna ben på Samos

Är det fler än jag som brukar vilja åka iväg och ha egen semester?
Jag brukar åka till Samos och stanna en vecka för att ladda batterier och njuta av vad ön har att bjuda. Är inte osocial men trött på att "bli ofrivilligt omhändertagen" för att jag är ensam kvinna. Var brukar ni gå som vill njuta av en god middag och respekteras "fast man är själv"

Ewa
Svara med citat
Gammal 2007-05-03, 15:55
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: På egna ben på Samos

Jag besökte Pythagorion förra sommaren i juni och så mycket kamakis har jag inte råkat ut för de senaste 20 åren. Gissar att det beror på den massturism som trots allt finns där. Åkte sen vidare till Patmos och Fourni och där var stämningen en helt annan.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-05-04, 08:58
Ewas avatar

menar du det
Herregud, jag reser så ofta till Grekland och är ofta på andra öar, men har på ngt sätt trott att på Samos och just nere i Pythagorion finns det så många mkt yngre och mer "lättflirtade" flickor än "gamla" jag, så man borde kunna få sitta ifred. Tur att det finns andra ställen på Samos att besöka.
Jag bor vid Potokakistranden, så jag tar mig lätt till både Chora och Ireon.
Nå fick du fram ditt budskap till killarna ?

Ewa
Svara med citat
Gammal 2007-05-04, 22:07
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Nja dom flesta var ju antagligen både blinda och döva och någon lätt dement.
En och annan lite yngre förmåga fanns det väl också. Han som målade i huset bredvid boendet när jag kom tillbaka till Samos från Fourni sjöng kärlekssånger och vinkade varje gång jag visade mig på balkongen.

I ena fallet bad sonhustrun om ursäkt för hennes svärfar som var änkeman och började bli lätt förvirrad sprang efter mig så fort jag visade mig nere på strandpromenaden. Han satt och drack ofta på ett ställe och av någon anledning såg jag tydligen ut som drömkvinnan i hans liv. Annars är det rätt trevligt där nere och den som vill ha en semesterflirt riskerar nog inte att bli utan.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-05-07, 07:36
Ewas avatar

Tack för underhållande svar Jag har besökt Samos under många år före och efter jag tyckte att Leros blev för litet och för hade för många måsten för min egen del. Jag har arbetat och bott där i två sex-månaders perioder och ja, det blev lite för mkt helt enkelt. Hälsa på hos alla och äta hos de olika tavernaägarna som också blivit ens vänner mm mm. Så jag valde att stanna på Samos och tur är väl att jag bor privat och en bit från Pythagorion. Brukar äta uppe i Chora, lugnare så............åker en vecka och vilar mig, planet går på lördag. Och jag vill inte höra några kärleksballader, jag vill bara vara ifred .
Må fint!
Ewa
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:28.