|
|
||||
|
||||
Olivolja i Sverige
Finns det någon vänlig själ här på forumet som kan tipsa om en GOD olivolja som man kan hitta i svenska affärer utan att behöva slå knut på sig själv?
Jag köpte med mig olivolja från Rhodos sist men den har tagit slut. Nu tänkte jag se om jag hittar någon svensk variant så slipper jag släpa med mig på flyget. Vi är ju inte storkonsumenter av olivolja men vi kanske blir om vi hittar någon god. |
|
||||
|
||||
Sv: Olivolja i Sverige
Hej!
Jag brukar köpa Fontanas olivolja som finns i flera olika varianter. Senast köpte jag deras "Lakonia" och den tyckte jag om. En annan som är väldigt bra är Bengt Frithoffssons(efternamnet är troligen felstavat...) "Kalamata". //Stina |
|
||||
|
||||
Tackar och bockar! Jag ska genast köpa hem dessa och prova. Så kanske jag slipper släpa hem på flyget.
|
|
||||
|
||||
Du hittar nog även grekisk olivolja som tex Minerva annars som man sagt Fontans är klart godkännd!
Camilla |
|
|||
|
|||
Jag gillar Änglamarks, fast jag tror inte det finns några grekiska oliver i.
birgitta |
|
||||
|
||||
jag gillar vanliga ICAs, är jag knäpp eller??
fast ZETA är väl god? |
|
|||
|
|||
Fontanas olivolja är godast!
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Jag brukar använda Minerva, som jag tycker är helt ok.. Den brukar finnas i de flesta utländska butiker.
Göran |
|
||||
|
||||
Jag håller med dig. Den är bäst!
Moster |
|
||||
|
||||
Tidigare fanns olivolja från Kithera att köpa i Stockholm. Kul med en "svenskproducerad" grekisk olivolja. Det är Göran Svanborg på Kithera som producerar den. Vet inte om den fortfarande finns att köpa. God är den i alla fall.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Där i fönstret såg jag flaskor med olivolja från Kithera.... C |
|
||||
|
||||
olja och oliv
|
|
|||
|
|||
Hejsan.
Jag ar den som producerar Kythiraoljan, har du testat den? Senast redigerad av inkfish den 2007-05-17 klockan 19:16. Anledning: långt citat |
|
|||
|
|||
Hej, vad roligt att en svensk producerar olivolja, finns det något närmare ställe att inhandla den än på Söder? Östermalm eller så skulle vara närmare för mig. Finns oljan i flera kvaliteér?
birgitta |
|
||||
|
||||
Finns din olja i norrland ?
Eva |
|
||||
|
||||
Å jag bor i Växjö, Småland. Finns din olja där???? Har köpt "kokboken" och slukar den från pärm till pärm. Det är så fasinerande att läsa om hur det kom sig att ni flyttade och hur ni hittade ett nytt liv i Grekland.
|
|
|||
|
|||
Hejsan
Jag hetr Goran Svanborg och bor pa Kythira. Jag producerar olivolja och exporterar till Sverige. Om du berattar i vilket omrade du bor sa skall jag tala om for dig vart du finner var olja. Goran Senast redigerad av inkfish den 2007-05-17 klockan 19:16. Anledning: långt citat |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Hej
får väl lov att utnämna olivolja "Kythira" till världens bästa! Och som av en tillfällighet säljer jag denna goda produkt...Är det inte märkligt...? Jag köper oljan av Göran och Lalla och säljer sen vidare privat.Till ett bra pris. Jag finns på Söder i Stockholm ifall någon har vägarna förbi. Anki |
|
|