|
|
|||
|
|||
Aten - Paros sent?
Hej!
Fråga 1: Brukar det finnas sena båtar till Paros en måndag? Vi landar vid 17 tiden och vill helst ut till öarna så snart vi kan och hade tänkt starta på Paros. Som det ser ut nu finns det ingen men det går en 21 båt på söndagar. Tror ni den kanske går varje dag i juli? Allt kanske inte är utlagt än? (Hoppas, hoppas) Fråga 2: Finns det bra kommunikation mellan Paros o Sifnos? Fråga 3: Finns det bra kommunikation mellan Sifnos och Milos? Osså en sak till: Var tycker ni man bor bäst i Paros? Familj med 3 tonåringar som även vill ha strandnära! Tackar för alla svar gör Pia! |
|
||||
|
||||
Sv: Aten - Paros sent?
|
|
|||
|
|||
Du får som sagt kolla båtförbindelserna på websidan ovan men jag kan ge er lite hopp. I flera år nu så har det gått en sen "nattbåt" från Hellenic Seaways till Paros och Naxos och Kykladerna. Avgång ca 22.15 från Piraeus.
Den borde väl gå i sommar också tycker man. Kanske inte varje dag i veckan men åtminstone 4-5 dagar per vecka. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Det låter kanonbra! Eftersom vi landar runt 17 så behöver vi en sen båt! Och jag vill ju helst av allt ut direkt till öarna! Tack för det svaret! Nu håller vi tummarna!
Tack för naoussatipset även! Ngt hotell att rekommendera? Pia |
|
||||
|
||||
Senia Apartments & Rooms är mycket bra.
|
|
|||
|
|||
Vad kan priset ligga på tror du? Ungefärligen? Vill gärna ha antingen en lägenhet för 5 eller 2 rum med 2pers + 3 pers? Åker 9 juli och stannar några nätter på Paros.
Strandnära vid badbar strand? Jag tar gärna morgondopp före frukost (finns det något ljuvligare?)? |
|
|