|
|
|||
|
|||
Vädret i sepember oktober??
Hej!!
Hur är det med väder och vind på Rhodos i slutet av sep början av okt?? Vi ska ta en sen semester vecka dit då och hoppas på sol och bad. Vi ska bo i Ialissos, men ska ta motorcykeln med oss så vi kan upptäcka ön. Varken jag eller min man har varit där förr, och vi är tacksamma för tips... Jennie |
|
|||
|
|||
Sv: Vädret i sepember oktober??
Mycket bra val av månad. September är allra bäst på Rhodos, men i början av oktober brukar det också vara varmt och skönt.
Bra idé också att hyra vespa. Den östra sidan har finast stränder, men det finns smultronställen över hela ön. Köp en karta och fråga uthyraren om råd. Jag rekommenderar Charaki, Stegna och Kalithea. Samt Lindos förstås, helst kvällstid. Sök gärna i Rhodos-forumet här på Kalimera också, här finns massor av tips! Trevlig resa! |
|
||||
|
||||
Har varit på Cypern, samma breddgrad ung, var där slutet av september och ngn vecka in i oktober. Ingen brist på värme och sol då inte!
|
|
|||
|
|||
Var på Kos 5-13 okt för 6 år sen,en del butiker och tavernor hade stängt för säsongen men hur varmt och skönt som helst.
|
|
||||
|
||||
September och oktober är årets bästa månader tycker jag.
|
|
||||
|
||||
Jag har varit på Rhodos 4 ggr. i oktober och jag tycker det är den bästa tiden då. Det brukar vara ca 23-25 gr. Och jag personligen tycker det är en trivsam temperatur att vistas i. Ta en tur runt ön med motorcykeln det kommer ni inte att ångra.
H/ kjell50 |
|
||||
|
||||
Bara kan instämma.............. Underbart väder & temperatur,... Åker alltid dit vid den tiden!! En o annan övergående regnskur (som de lokala kallar "luft-växlingar",eller nåt?)kan förekomma,men är bara uppfriskande!!!
Regnar (kanske ) ymnigt ca 10minuter,för att sen återgå till strålande sol &värme som innan....... BAAARA HÄÄÄÄRLIGT!!!! |
|
|||
|
|||
Brukar åka till Rhodos den andra veckan i october. Vädret är lagom då, icke för varmt. Vattnet i havet är varmt. Nästa october blir det väl ingen Rhodos-Pefkos vecka, ska till Bryssel i stället... men nästa vår igen.
Varje höst har det varit idealväder, en dag kan det bli åska men går snabbt över. |
|
|