|
|
|||
|
|||
Regn i Chania
Idag känns det lite bättre . En kamrat fick en billig resa till Chania och åkte igår och jag var så avundsjuk . Idag SMS:ade jag att vi hade sol i värme här hemma (detta var på förmiddagen) och fick till svar att det regnade i Chania. Fast det är nog härligt att vara i Grekland även om det regnar.
birgitta |
|
||||
|
||||
Sv: Regn i Chania
Men Grekland är ju också annat än sol, tänk att sitta där nere och njuta av all den goda maten med mysig grekisk musik runt omkring. Och efter regn kommer solsken, det är helt säkert! Hoppas alla som kommit ner den här veckan också får lite av det goda vädret, som varit där nere senaste tiden!
|
|
||||
|
||||
Helt klart regn i Grekland än regn i Sverige!!!
|
|
||||
|
||||
När jag kollar väderlekstjänsten så ser det ju helt underbart ut på Kreta måndag-tisdag-onsdag: SOL-SOL-SOL och det unnar vi väl de som satsat på en vecka nu i maj!
Borde nog ha gjort det. |
|
|||
|
|||
Klart jag gör , men jag längtar så till Grekland och jag tror inte det blir någon resa iår. Kassaflödet behöver stramas åt.
birgitta |
|
||||
|
||||
Jag skrev faktiskt i bloggen att det regnade igår och idag och ska också regna i morgon. Mina blommor behöver vatten. Okay för badgästerna är det ju trist med regn, men skänk en tanke på oss som bor här. Vi behöver vatten efter denna regnfattiga vinter. Samt att det finns ju andra saker att göra.
Uffe |
|
|||
|
|||
Vi hade regn en dag när vi var nere. Det var en underbar dag, först med lite shopping och sen med spel och lek i spelhallen resten av kvällen, som sagt man kan ha jättekul även om det regnar.
//Ingela |
|
||||
|
||||
Regndagar är perfekta dagar för att gå på museum och galleri.
Eva |
|
|||
|
|||
Är detta något som kan roa en tolvåring medans mamma pressar på stranden? (Ifall det inte regnar ).
birgitta |
|
|||
|
|||
Jag som just varit i Potsdam/Berlini helgen med SOL; SOL; SOL och full sommar skänker många tankar till dottern med familj som åkte till Platanias i torsdags...Inte vill de ha regn med 2 pojkar med i 10-12-årsåldern.. De är ju bara där en vecka så nu önskar jag, oavsett vad alla lokalt boende önskar, SOL resten av deras vecka....
Lissi |
|
|||
|
|||
Hejsan,
På fredagmorgon ska jag åka ner till Platanias och börjar bli lite smått orolig för vädret. En sida visar att det är strålande solsken medans en annan visar att det regnar varje dag. Är det någon som har lite bättre koll på detta. Vill ju inte komma ner till ett regnrusk, inte för att jag har något val men det kan vara skönt att vara lite inställd på det innan. |
|
||||
|
||||
Ja vädret kan man ju aldrig garantera mer än att det blir väder. Vill du kolla hur det är i Agia Marina just nu så gå in på webkamran www.mitsosrestaurang.gr Jag hoppas att jag får skriva detta så det inte uppfattas som reklam.//June
|
|
||||
|
||||
Du har ju alltid mina rapporter varje dag och nu har de lovat finväder i 5 dagar. Men detta är ju en ö så det kan svänga fort.
Uffe |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Prova mitsosrestaurant.com det funkar för mig!
Gunilla |
|
||||
|
||||
Ja nu kom "ankan" in och stavade fel igen. Typiskt! Det skall vara restaurant inte restaurang men annars funkar det med .gr i slutet. I alla fall för mig.
|
|
||||
|
||||
Det gör inget June, jag gillar dig ändå!
Gunilla |
|
||||
|
||||
Har vänner som just är på väg hem från Zakynthos. De har tydligen haft ganska dåligt väder under veckan. Här i Kalmar har vi haft 26 grader och strålande sol både igår och idag. Upp och nervända världen?
Carina |
|
||||
|
||||
Duggregn på Patmos större delen av dagen enligt sms från Birgitta.
Eva |
|
||||
|
||||
"Tyvärr" regn här på Aigina flera dagar också, och det ser inte direkt ut att vilja ljusna. För mig är det OK eftersom jag bor här, men jag tänker på alla som åker iväg på sina semestrar!
|
|
|