|
|
|||
|
|||
Hotell Sirios Village samt taxiprisfråga
Hej!
Som helt ny medlem här på Kalimera har jag ingen aning om ifall mitt inlägg hamnar rätt, men jag hoppas det funkar. Vilken trevlig sida förresten! Nu till mina frågor: finns det nån som har bott på hotell Sirios village utanför Chania och har några omdömen att ge? Nån som har koll på taxipriser på Kreta? Vi funderar på vad det kan kosta att åka från flygplatsen i en dryg mil till detta hotell. Nån som har koll på ungefärliga priser? Tack på förhand! |
|
||||
|
||||
Sv: Hotell Sirios Village samt taxiprisfråga
Hej
Det finns en prislista utanför flygplatsen om priser till många ställen i och runt stan. Uffe |
|
|||
|
|||
Nej, men vilket strålande svar...
Jag skulle också vilja veta ungefärliga priser nu, där nere är det klart att man kan ta reda på det |
|
||||
|
||||
Hejsan
Vi bodde på sirios village och kom hem den 9/6, det var riktigt bra hotell att bo på. Att ta taxi från flygplatsen till sirios skulle ha kostat 25 eur per taxi, men efter prisförhandling så fick vi taxi för 20 eur. Vi bokade hemresan med samma kille så vi känade 10 eur tur och retur. Det kanske går en buss från flygplatsen så k till chania stad, kolla det innan du bokar taxi. Marko |
|
||||
|
||||
Listpriset Airport - Chania Town ligga på 15-20€ beroende på tidpunkt på dygnet samt bagagemängd. Vi gav i fredags 15€ från Old Town, Chania till Airport på förmiddagen och utan utstickande bagage i bakluckan.
För kännedom tog taxi i veckan 10€ från Old Town och ut till Agia Marina. Från Platanias och åter till Old Town betingade resan ett pris på 13€ Arne och Hustrun |
|
|