|
||||
|
||||
Salttabletter
Apoteket sålde salttabletter för några år sen, som numera är borttaget ur sortimentet. Är det någon som vet om det säljs i Grekland?
Barbro |
|
||||
|
||||
Sv: Salttabletter
Yepp!!! Finnes att inhandla på ort och ställe i Grekland. Du behöver ej gå till apotek, burkarna med salttabletter säljes hos alla apoteksombud.
Bra att du tagit upp detta ämne. Jag misstänker att det på öarna varje år går omkring svenska turister som av outgrundlig anledning fått oväntad huvudvärk, ja alltså en klar indikation på saltbrist!!! Arne Som eljest anse att ett alternativ till salttabletter är soltorkat renkött!! |
|
||||
|
||||
Tack Arne. Vad bra. Har du någon aning om vad det heter?
Barbro |
|
||||
|
||||
Icke en aning, men tabletterna äro förpackade i blåvita burkar.
Men, be någon engelskspråkig säljare i butiken om assistans så ordnar det sig. Peka annars på en förpackning med vanligt salt så förstår man. Arne |
|
||||
|
||||
Okej. Tack ännu en gång.
Barbro |
|
||||
|
||||
De som säljs på svenska Apotek heter Resorb och är av utmärkt kvalitet. Passar alla friska människor över tre år. De har bara bytt förpackning och säljs i en pappersförpackning med två rör i. Apelsinsmak och mycket godare än de jag hittat i Grekland. Perfekt balans mellan socker och salt.
Eva |
|
||||
|
||||
Hej Barbro det fins Resorb Apelsin Brustablett vätskeersättning består av 20 st brustabletter som återställer kroppens vätske- och saltbalans vid diarré och kräkningar. fins även svartvinbärs smak på Apoteket.
mvh.ulf |
|
||||
|
||||
Har inte vetat att det finns sådarna produkterBra och veta ifall man åker när det är som varmast Fast det kan man ju inte räkna ut nuförtiden, det kan ju vara när som helst
Tack för tipset Riitta |
|
||||
|
||||
Instämmer. De funkar också toppen efter hård träning. Och även - som bekant, gissar jag - efter utekvällar...
|
|
|||
|
|||
Resorb är inte bara bra när man svettats ut all vätska ur kroppen. Den fungerar utmärkt som första drink dagen efter kvällen före. Ganska omedelbart blir dagen mycket bättre.
|
|
||||
|
||||
Just det! Det skrev vi samtidigt!
|
|
||||
|
||||
Tack för hjälpen .
Barbro |
|
||||
|
||||
Jag brukar alltid ta med salt godis ner och äter en del salt chips, salta nötter osv. Salt är viktigt i värmen!
|
|
|||
|
|||
Resorb är läkemedelsindustrins goda gåva till mänskligheten.
Håller magen och hela kroppen i trim när man inmundigar både god mat och dricka i ett varmt klimat. Upptäckte det när jag var i Indien i vintras och det var verkligen en undermedicin (funkar även utmärkt i kombination med Retsina) P.S. Gör underverk även på en rejäl baksmälla |
|
|||
|
|||
Ja det är ju en ursäkt att äta chips på balkongen på kvällen
(lite snaskgris) |
|
|||
|
|||
När skall man ta detta Resorb? Hjälper de om man är orolig i magen utomlands? Eller har haft magsjuka?
Detta har jag helt missat... |
|
||||
|
||||
De hjälper till att återställa salt- och vattenförlust så på så sätt är de ju bra vid kräkningar och/eller diarréer. Men om de skulle hjälpa vid orolig mage vet jag inte alls... det sägs inget om det på paketen.
När det gäller lindrande av baksmällor så kan man ta en när man kommit hem på kvällen/natten och en på morgonen. För såna som jag som får huvudvärk av inget och allt, så fungerar de väldigt bra... |
|
|||
|
|||
Hjälper inte direkt mot dålig mage, utan reglerar vätskebalansen och salthalten i hela kroppen.
Funkar perfekt vid vätskebrist i värmen eller om man druckit för många retsina eller Mythos. Ta en på morgonen och en på natten innan du går och lägger dig. |
|
||||
|
||||
Finnes en annan väldigt bra medicin för att motverka ev tusistmage. Man intager en kapsyl whisky om morgonen innan frukost..
Jag har aldrig drabbats av dålig mage på Kreta. Som salttillskott är det bra med tex oliver. Vatten är ett måste vid alla tillfällen. Vätskebrist ger yrsel och huvudvärk. Och det vill man ju inte ha.. |
|
||||
|
||||
Exakt! Om man inte kunde skylla på saltbrist, hur skulle man annars ursäkta sin skörlevnad?
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|