|
||||
|
||||
Drömmen om ett hus i Grekland
... den har inte jag. Folk som förundras över att man åker ofta till Grekland brukar fråga "Men skulle du inte köpa dig ett hus där, då?" - men neej, det är ett för stort åtagande, det kan jag inte se hända.
Men en fantasi om ett hus i Grekland kan jag ha ibland. Och på senaste resan blev jag överfallen av den fantasin när jag hittade det här huset i utkanten av Vroutsi på Amorgos. Jag gick ner på altanen och bara lyssnade. Det enda jag hörde var mängder av getskällor långt där nere i dalen. Dalen var djup och vackert terrasserad med gärdsgårdar - och utanför den låg havet. Det stora blå. Där vill jag bo! I villa inkfish på Amorgos När jag gick vidare i byn insåg jag att jag till och med hade möblerna på nära håll. Här hemma har jag ett soffbord som jag är väldigt glad i, köpt för 15 år sen i en secondhandbutik. 50-60-tal med mosaikmönstrad perstorpplatta - jag tröttnar aldrig på det: Och titta här vad som står på en gård i lilla Vroutsi: Visst är det otroligt? |
|
||||
|
||||
Sv: Drömmen om ett hus i Grekland
I den grekiska världen händer det ju så spännande saker, som har något att göra med ens ÖDE (με την μοίpα σου?) Icke sant?
Eija |
|
|||
|
|||
Men du kan väl hyra ett hus (det där huset!) under en längre tid? Eller vill du ha friheten att resa runt?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Nöjer mig alltså med att fantisera så länge |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|