|
|||
|
|||
au-pair i Grekland
Hej,
Jag är ny här men jag undrar om någon vet om det finns någon/några argenturer eller familjer som behöver en barnflicka? tacksam för svar! ta leme, /stella |
|
||||
|
||||
Sv: au-pair i Grekland
Du kan gå in på www.platsbanken.se söka jobb, utland, Grekland. Där dyker det upp aupairjobb lite då och då.
Gunilla |
|
||||
|
||||
Du ska naturligtvis in på platsbanken och utlandsjobb.
Gunilla |
|
|||
|
|||
ja, jag vet men det finns nästan inga au-pair jobb till Grekland där, har redan kollat där flera ggr. Finns det inga andra sidor eller någon som vet om det finns argenturer eller familjer som behöver en barnflicka?
uppskattar snabba svar! |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Tack för tipset! men ingen som vet någon som behöver en barnflicka i Grekland?
eller argenturar som man kan kontakta för vidare info? |
|
||||
|
||||
Min dotter jobbade för några år sedan en kort tid som aupair i Aten mellan två andra jobb via en grekisk förmedling och tog hand om två barn före och efter deras skola och förskola. Jag ska fråga henne om hon minns namnet på agenturen. Jag tror inte att de har tillstånd att annonsera i Sverige eftersom de inte uppfyller alla villkor.
Eva |
|
|||
|
|||
Ja, jättesnällt! Jag skulle verkligen uppskatta om du kunde fråga din dotter!
Och om det skulle gå bra om hon berättade lite hur det var att jobba som aupair i Grekland osv. tacksam för svar! |
|
||||
|
||||
Om du kan tänka dig att jobba på Kreta så kan du läsa platsannonserna i Xaniotika Nea.
Gunilla |
|
|||
|
|||
var läser man de? hemsida?
|
|
||||
|
||||
www.haniotika-nea.gr rubriken mikres aggelies högt upp till höger på sidan och sedan zhthseis ypallhlon. Bra sätt att träna på grekiskan!
Gunilla |
|
|||
|
|||
Jag kan redan grekiska men jag söker efter au-pair jobb i Grekland.. ingen som vet någon hemsida/argentur?
|
|
|||
|
|||
Gå in på ams.se, gå till utlandsjobb, klicka på grekland och sök sedan på arbete utav yrkeskrav. Var inne där idag o såg att en familj i pefki (Aten) söker en au-pair. Annars är ett annat tips att gå in på athensnews.gr o se om det finns några annonser där. Har själv varit au-pair i Aten (det bästa året i mitt liv) o bor fortfarande kvar här. Annars kan du bara åka ner o söka på plats. Det finns alltid familjer som behöver au-pair flickor. MVH Natalie
|
|
|||
|
|||
Är det ingen som vet något om au pair jobb i Grekland?
hemsidor? eller kanske själv jobbat som det? |
|
|||
|
|||
Jag skulle gärna vilja veta hur du började jobba som au pair i Grekland Natalie, om du vill så skriv gärna och berätta.
Jag skulle verkligen uppskatta det! |
|
|||
|
|||
Hej!
Du kan höra av dej till mej, jag har varit i kontakt med en familj som söker barnflicka. |
|
|||
|
|||
Jaa, självklart! mejla mig och berätta, galenidig@msn.com
|
|
|||
|
|||
Om någon annan vet något om au pair jobb i Grekland, skriva gärna då!
|
|
|||
|
|||
Jag skriver och frågar så mycket om au pair jobb i Grekland men det är för att jag VILL jobba där som au pair så otroligt mycket
Är det verkligen ingen som kan hjälpa mig? jätte tacksam för svar |
|
||||
|
||||
Men, du har ju fått så mycket tips!! Vad mer begär du??
Ska någon här på forumet ordna med anställning och alla papper som behövs?? Kontakter och referenser?? Arne |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|