|
|||
|
|||
Lite färjefrågor.....igen!
Hejsan!
I juni åker vi till Athen och därefter vidare till Paros. Efter några dagar på Paros/anti Paros hade vi tänkt ta oss till Sifnos, men det verkar inte gå några färjor mellan dessa öar. Är det någon erfaren som vet något om det? Jag undar också hur jag ska hitta någon bra siad där jag kan komma åt priser för super economy class på någon "lååångsam" färja? MVH Marie |
|
||||
|
||||
Sv: Lite färjefrågor.....igen!
Det går alltid båtar mellan Paros och Sifnos. Paros är en av Greklands huvudhamnnar. Jag har själv åkt sträckan ett år i början av september.
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
I maj finns det 2 förbindelser i veckan med NEL-lines, det kommer säkert inte att vara färre möjligheter i juni. Så precis som Eva skriver så kan ni säkert ta er till Sifnos men vänta till lite längre fram i maj och kolla tidtabellerna då. Lars |
|
||||
|
||||
Hej!
Jag undrade samma sak för ett tag sedan och fick bra svar. Kolla efter tråden" Färja mellan Paros och Sifnos". Sen finns också en bra tråd där man kan få tips om hur man kan boka billiga färjebiljetter. Här är några boknings-sidor du kan kolla på: Bluestarferries.com, ferries.gr och greekferries.gr Vi lyckades få tag på supereconomy från Paros till Aten. Lycka till nicka |
|
||||
|
||||
Citat:
På denna sträcka finns inte alternativet super economy. Titta på greekferries.gr, när du valt rutt och vilken tid du vill åka så skall du även välja klass, där framgår det om det finns supereconomy biljetter på just den avgången kvar. Det är bara på Blue Star avgångarna det heter så, på Hellenic Seaways ?? Eller var det något annat rederi? skiljer man på economy och economy table, prisskillnaden var rätt så stor när jag spökbokade för ett tag sedan. // Helén Såg inte Nickas svar, vi svarade samtidig, fast jag var mer långsam Senast redigerad av Hellen den 2008-04-15 klockan 17:45. Anledning: Tog bort ett "det" |
|
|||
|
|||
Hej vi har bokat båtresa med en grekisk resebyrå som heter Paleologos. Fick tipset här på kalimera funkade perfekt mer info finns om du söker min tråd som heter färjepris
lycka till Ulrika |
|
|||
|
|||
Hej vi har bokat båtresa med en grekisk resebyrå som heter Paleologos. Fick tipset här på kalimera funkade perfekt mer info finns om du söker min tråd som heter färjepris
lycka till Ulrika |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|