Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-27, 11:59
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Naxos till Serifos

Är det någon som åkt mellan Naxos och Serifos? Som det ser ut nu så verkar det som om man behöver (läs: måste) ta sig via Paros.
Jag är fullt medveten om att alla båttider inte är utlagda ännu, det ser ju fortfarande svårt ut för flera av oss, tänker då på er som skall från Santorini till Amorgos på en lördag och från Piraeus till Ios på en tisdag kväll, jag undrar om man kan leva på hoppet
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-04-27, 13:34
Nickas avatar
Nicka Nicka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Sv: Naxos till Serifos

Hej!

Visst blir man frustrerad när inte alla båttider är utlagda än. Man vill ju så gärna kunna planera.

Har du bestämt resrutt än? Vi har velat lite hit och dit(det beror ju lite på färjeförbindelser). Det enda vi vet säkert är att vi åker till Aten från Paros. Vi fick nämligen tag på billiga färjebiljetter från Paros.

Lycka till med planeringen!

nicka
Svara med citat
Gammal 2008-04-27, 17:15
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
...tänker då på er som skall från Santorini till Amorgos på en lördag...
Citat:
Ursprungligen postat av Nicka Visa inlägg
Visst blir man frustrerad när inte alla båttider är utlagda än. Man vill ju så gärna kunna planera.
Ja, Hellen. Strö salt i såren bara... Just Santo - Amo på en Lördag är vad jag kollar efter varje dag på GTP... Över huvud taget en förbindelse i September... Finns ingen! Och det ser mörkt ut... Jag har kollat övernattning på Ios (skulle vara kul att komma tillbaka dit igen efter alla år!), Folegandros, Anafi, Sifnos. Och naturligtvis Naxos - Paros. Men det finns inga vettiga förbindelser! Ännu... Förhoppningsvis dyker det upp något hyfsat alternativ. Men. Allt löser sig och korven, den har två... Gammalt ordspråk i Malmö...

Samtidigt dök det upp en tanke. Hur tusan tog vi oss runt bland de Grekiska öarna innan vi hade Internet....?

Peter
Svara med citat
Gammal 2008-04-27, 17:15
andalv andalv är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Har aldri reist den ruten selv, men såvidt jeg vet så MÅ man via Paros, ja. Det trenger jo ikke være noen "tragedie" ;-) Parikia er en grei plass å rusle rundt og tilbringe noen timer.
Svara med citat
Gammal 2008-04-27, 17:23
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Samtidigt dök det upp en tanke. Hur tusan tog vi oss runt bland de Grekiska öarna innan vi hade Internet....?
Peter
Det var inte meningen att strö salt i såren, det var dig Peter och Ia jag syftade på.

Man visste inte var man skulle hamna och när
Och det gick ju bra det med, jag har dessutom levt större delen av mitt liv utan mobiltelefon!!
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-04-27, 21:14
Matte Matte är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vad jag minns har det inte funnits någon rutt som går mellan Naxos och Serifos de senaste åren. Det haglar ju inte förbindelser mellan Paros och Serifos heller, två i veckan var det när vi åkte för två år sedan. Men för Serifos är det helt klart värt att trixa lite med båtlinjer.

//Matte
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:33.