|
|||
|
|||
Packningslista
Hej!
Snart dags för avresa Vi har börjat skriva packningslistor och har några frågor. Gammalt ämne säkert, men jag måste ändå fråga när det nu finns så mycket erfaret folk där ute. Alltså: BEHÖVS långbyxor, fleece och vindjackor? Vi planerar att inte åka båt på nätterna. Vi är borta 16 juni till 4 juli. Och så det här med handdukar - hur brukar ni göra? Herrå från Myse med dotter som säger att man ska skriva herrå |
|
||||
|
||||
Sv: Packningslista
Skulle ni utesluta något och sen behöva det finns det faktiskt kläder att köpa i Grekland...
|
|
||||
|
||||
En tunn vindjacka KAN vara tryggt att ha med sig. Även ett par tunna långbyxor eller kanske ett par som är aningen kortare.
Ingen fleece för mig, inte heller handdukar bortsett från en tunn badhandduk till stranden. |
|
|||
|
|||
Hejsan! Jag brukar alltid ta på mej ett par tunna sommarbyxor och en sommarjacka på planet det är skönast att åka i tycker jag men jag har alldrig använt dom nere i Grekland,det är så varmt på sommaren även på kvällarna så det räcker med kjol eller shorts...men om man har otur och det blir kallt så finns dom ju med ändå utan att jag har behövt ta upp plats i resväskan
Dom första gångerna jag åkte ner så packade jag alltid med ett badlakan för att ha på stranden...men det gör jag inte längre,jag har börjat med att köpa ett nytt badlakan varje gång vi kommer fram så nu har vi ett badlakan från varje ö vi har besökt... |
|
||||
|
||||
Sarong funkar bra som handduk och tar ingen plats alls, dessutom torkar den busfort!
|
|
|||
|
|||
Långbyxor behövs även om man vill besöka ett kloster eller en kyrka, och det kan faktiskt bli kyligt vissa nätter även juni juli.
|
|
||||
|
||||
Citat:
En av er kan ju packa ner handduk, som ni använder tills ni hittat varsin sarong. Brukar finnas att köpa på de flesta supermarkets. |
|
|||
|
|||
Jag håller med alla om att ett par tunna byxor och kanske vindjacka är bra att ha... Jag har bara med mig en badhandduk som jag använder på stränderna. Jag håller med om att sarongkan användas som handduk men jag vill tillägga att sarongen kan ersätta ganska mycket egentligen.
|
|
|||
|
|||
Hej igen!!
Glömde bara säga att det är kul att höra och att läsa att det är ler än jag som skriver packningslistor. Själv får jag ofta höra att det är ganska onödigt för man bör väl ändå veta vad man ska ha med sig???? Hej då och trevlig resa |
|
|||
|
|||
Vindjacka skulle jag nog ta med mig alla tider pa aret. Det kan ju som bekant blasa ganska ordentligt ibland och da kan det bli kyligt nar solen gatt ner. En tunn fleecetroja kan nog vara bra i borjan pa Juni om det skulle bli kyligt, men knappast senare. Jag tog med mig en fleecetroja, men jag kan nog saga att den har gangen kommer den inte behovas.
Sedan haller jag verkligen med om att packlistor ar bra! Visst kan vissa halla allt i huvudet men det kan ju ocksa vara skont med stod for minnet. |
|
|||
|
|||
jag har som princip att aldrig packa långbyxor, långärmad,strumpor, eller parfym när jag drar till grekland...:-) jag litar alltid på att grekland visar sig från sin bästa sida vädermässigt..
o det har det gjort dom senaste 10 åren...hehe.. nedräkningen för våran del har börjat...5 juli bär det iväg.... ha de gött alla goa greklandsresenärer!!!! Jani med familj från götet. (som vädermässigt kan jämföras med grekland...!!) |
|
||||
|
||||
Jag använder alltid packlista, jag brukar kolla på listan från senaste resan och komplitera och ändra lite. Jag åker i långbyxor och kavaj så det har jag med mig. Mvh Ann
|
|
||||
|
||||
Citat:
jag tycker absolut att man ska med sig ett par sommar långbyxor och en vindjacka med sig. trevlig resa. |
|
|||
|
|||
Hej!
Vi kom tillbaka till Sverige i fredags efter nästan tre härliga veckor. Varken långbyxor, fleece eller vindjackor behövdes!!! Myse |
|
|||
|
|||
Hej!
Gå in på resklar.se de har en rätt så bra checklista Trevlig resa önskar zero |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|