![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej.
Jag undrar vad som finns i Kato Galatas? Restauranger? Butiker? Hotell? Sökt på nätet men hittar lite olika ![]() En vecka kvar till Kreta ![]() /Ulrika |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Ulrika
Det finns polisstation, skola, elverket, vattenverket, en kafenion på torget, slaktaren(mycket bra kött), mini markets, grönsaksförsäljning plus lite allt möjligt. Precis vid torget finns det en turk-restaurang som har änglalik mat. Det finns även diverse tavernor och någon bar. Jag var på väg att flytta dit upp sommaren -03 till en stor 3-a 75m från bussen. Att det inte blev av berodde på en deposition 50.000kr stor och det hade jag inte råd med. Bussarna vänder på torget så det går utmärkt att ta sig dit kommunalt från stan. Galatas är en grekisk by som är relativt befriad från turister då det är en bit till havet. Vill du se grekiskt vardagsliv har du hamnat rätt. Hotell kan jag inte svara på, men jag vet om två B&B hemma hos familjer. Jag brukar gena över Galatas på väg till Limnoupolis. Det ligger även ett fängelse inte så långt därifrån och där skulle inte jag villa hamna. Rena rama "Midnight Express" om jag får säga så. Följde med Mr A en gång för att hälsa på en släkting och det var ingen höjdare direkt. Hoppas ni får det bra på semestern och gör gärna en utflykt till Galatas. Vill du veta mer så skriv ett privat meddelande till mig. Uffe Senast redigerad av UlfWiman den 2008-06-12 klockan 12:03. |
|
||||
|
||||
![]()
Finns det ett Kato Galatas??
![]() Gunilla Senast redigerad av Wardakis den 2008-06-12 klockan 12:17. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Gunilla
Vad jag vet så finns det bara ett Galatas, och ska vi vara formella bör det väl bli Pano i så fall. Det är väl som Daratso? Synd att jag inte fick flytta dit, det hade nog varit lugnare där för min del. Det blir alltid så mycket folkvandringar nere vid stranden och jag har slutat bada i havet. Det är enklare att gå till någon som har pool och blöta sig, Mr A har en perfekt pool plus trevligt sällskap av honom själv. Det roligaste är att följa med honom hem till hans bekanta, man vet aldrig var dagen slutar. Största problemet är att jag aldrig får ge honom några pengar, han blir bara förbannad då jag försöker. Vi var ner till Iraklion och jag försökte ge honom halva bensinpengarna och han blev skogstokig på macken. Uffe Senast redigerad av UlfWiman den 2008-06-12 klockan 13:39. |
|
||||
|
||||
![]()
Googlade på Kato Galatas och Vingresor illustrerar med en bild av Kalamaki. Mikis Theodorakis pappa är tydligen född i Galatas (avdelningen onödig kunskap?).
Daratso finns ju både Kato och Pano. Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Hm, tack för svar men vet inte om jag blev så mkt klokare
![]() /Ulrika |
|
||||
|
||||
![]()
Dum fråga
Var är Kato Daratso? Det står Δαρατσο på mina telefonräkningar, men jag har ju adressen Odos Pandelakis Agioi Apostoloi. Detta är också avdelningen värdelöst vetande. Posten kommer i alla fall fram. Uffe |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|