Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-15, 22:38
M.G M.G är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Frisörer i Grekland

Funderar på att klippa mig när vi är på Naxos. Är det billigt att klippa sig i Grekland?
Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 23:16
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006
Standard Sv: Frisörer i Grekland

Jeg klipper meg som regel når jeg er i Hellas, en fin måte å få en greker for seg selv i et kvarters tid, og som regel får jeg mye nyttig informasjon ut av dem, selv om det varierer mye hvor lett det er å kommunisere med dem. Prisen har variert fra 7 - 12 €.
Svara med citat
Gammal 2008-06-16, 10:20
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Bra mycket billigare än hemma iaf!Dyrare än 10€ var det men då har jag inte satt mig på första bästa heller utan fått tips om "var de är bäst".Har klippt mig några ggr i Aten och varit ok-nöjd(har klippt mig lite mer än vad jag velat).Färgade efterväxten sist oxå(mer nöjd). Klippte mig föresten i Hong Kong när jag var där i våras för 40kr! Men då var jag mindre nöjd...Men det har växt ut nu och rättats till av min frisör här i Oslo. När vi var i New York månaden innan HKG(berest i år), fick min väninna sitt hår klippt med en rakapparat....
Svara med citat
Gammal 2008-06-16, 11:31
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Min frissa tar 10 euro för en vanlig klippning och vanligen köper jag något samtidigt , färg eller shampo ( för hon vägrar att ta dricks). Jag tycker att hon gör ett bra jobb. Det finns dyrare ställen nere i stan.
Svara med citat
Gammal 2008-06-16, 21:03
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Anna Pernilla Visa inlägg
fick min väninna sitt hår klippt med en rakapparat....
Det verkar vara billigare hemma hos Martin Stenmark..... Carina Berg blev ju också snaggad med rakapparat...
Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 15:20
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Tänk å få blivit klippt av honom! Väninnan har långt hår ner till stjärten så det var kanske enklare å raka av det så.... Jag som e avundsjuk på hennes hår tyckte det var lite kul men hon fick ju igen när jag blev lite felklippt i hong kong..
Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 16:17
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

En fråga som pratar om priset hos frisör i Grekland tänker ni bara på att det skall bli billigt o inte hur bra det blir?

För nere i Malmö finns det frisör som tar mellan 50 -150 kr för en klippning som varken har gesällbrev eller mästbrev som bevisar att dom är utbildadfrisör mm.

Jag har en väninna som bor på Rhodos o jag såg hur en billig frisör hade klippt henne som tur var hade jag saxen med mig i resväskan o kunde klippa om hennes hår så det såg bra ut o inte en massa jack i håret.

Svar ifrån en utbildad frisör sedan 35 år..
Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 16:27
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Men ärligt talat!! Jag klipper mig alltid på öluffarturen och resultatet är strålande. Senast var på Naxos just intill övre torget, där bussarna från Ag Prokopios passera strax innan de når ned till strandpromenaden. 12€ och då ingick hårtvätt. Mycket professionell kvinnlig frisör.

Min favoritfrisör fans eljest på Syros i Ermaupoli, men från i år har han pensionerat sig och stängt salongen.

Till och med på lilla Fourni finns numera en frisör. En lapp med telefonnummer på salongens dörr med uppmaning att ringa. "Jag är där inom 10 minuter"

Arne
Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 21:50
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2005

Jag har också klippt mig flera gånger när jag varit i byn och betalat cirka 6 - 7 €. Har varit nöjd alla gånger även om jag är lite ovan med den otroliga mängd hårspray de använder. Även föningen är annorlunda och det + spray håller garanterat frisyren i 3 - 4 dagar - kan ju vara bra om man t ex ska på bröllop och festa under 3 dagar
//Zanét
Svara med citat
Gammal 2008-09-09, 11:52
anoula
Gäst

Jag är ganska kritiskt inställd till grekiska frisörer. Har flera vänner som arbetat på grekiska frisörsalonger och berättat om hur ägarna köper in billigt schampoo som de häller i dyra märkesflaskor och säljer/använder på sina kunder. Det finns naturligtvis undantag - jag har hittat en utmärkt frisör på Rhodos - men arbetsmoralen verkar inte vara densamma som i Sverige.

Jag har fått betala ganska dyrt i jämförelse med de priser som nämns i den här tråden. Kring 20 EUR och jag gör aldrig något annat än att klippa och föna.
Svara med citat
Gammal 2008-09-09, 13:36
Malina Malina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

En av Greklands bästa frisörer måste bara vara Maria i Katapola,Amorgos! Hon har en liten salong i en gränd bakom kajen.
Min man har aldrig varit så fin i håret och frisyren höll länge också.
Tror hon tog 10 euro.
Svara med citat
Gammal 2008-09-09, 13:47
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Sedan 2003 har jag klipp mig hos Niko på Kriari 40 vid 1866 torget i Xania tel 28210 91152. Från början tog han 5€ och nu 7€. Hans avskedsord är alltid "Vi ses om 3 månader". Jag brukar slå en signal innan jag går till bussen för att få en tid så det bara är att gå tvärs över torget för att klippa sig och sedan göra stan.

Uffe
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:56.