|
|||
|
|||
Hotell Kriti i Chania
Hej!
Är det någon som har bott på hotell Kriti i Chania? Hur är det där i så fall? Vi är två par på 25-30 som ska åka dit i början av augusti. |
|
||||
|
||||
Sv: Hotell Kriti i Chania
Jag och frugan reser till Chania den 3 juli och ska bo på Kriti. Ska finnas Internet på hotellet så vi kan då skriva några rader om hur det är på Hotell Kriti. Är det något speciellt som ni vill veta om Kriti? Vi bodde strax utanför i Chania förra sommaren på ett litet hotell som hette Alexis. Alexis var helt ok men den här gången vill vi bo inne i stan och då ligger Kriti bra till.
|
|
||||
|
||||
Vi bodde en uke på Hotel Kriti for noen år siden. Hotellet er et typisk byhotell, hvor det bodde mange business-reisende i tillegg til turistene. Hotellet var helt OK med bra rom, en brukbar frokost, og profesjonell og hjelpsom betjening.
Det mest positive var likevel beliggenheten, sentralt i forhold til det meste i Chania. De som som er mest interessert i sol og bad, vil nok synes det er langt til strand, det tar nok minst 20 - 25 min. å gå til Nea Chora-stranden, som er den nærmeste. Hotellet har et lite basseng med solstoler. Balkongene er minimale, og for oss var det det eneste negative å si om hotellet. Jeg ønsker dere en god tur til en spennende by! |
|
|||
|
|||
Hej igen!
Tack för era svar! Har läst lite på något engelskt forum att ljudnivån ibland kan upplevas som mycket störande. Stämmer detta? Annars är jag väl mest intresserad av hur det är allmänt Vi är medvetna om att det är långt till stranden, men vi ville väl hellre bo i centrum är nära stranden. Hur är den stranden som ligger närmst? Har läst att den är sådär, stämmer det? Vi är lite inne på att hyra en bil och köra till andra stränder, är detta att rekomendera? |
|
||||
|
||||
Citat:
Trevlig resa |
|
|||
|
|||
Okej, ja det blir väl kanske så att vi hyr bil ngn dag. Har sett lite i andra trådar att det verkar bäst att boka hyrbil hemifrån, men jag tror ändå att om vi ska hyra bil så bokar vi nog där nere. Hoppas det funkar bra också
Tack för svaret! |
|
||||
|
||||
Det är inga problem att hyra bil på plats, att förboka kan behövas om man vill ha bilen en längre period. På plats har du möjlighet att jämföra olika firmors priser och modeller!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vi har brukt Nea Chora-stranden mange ganger når vi har vært i Chania, og den er OK, men ikke av de beste. Jeg vil anbefale strendene 3 - 4 km utenfor byen, i området ved Aghii Apostoli. Flere nydelige små strender, faktisk ett av våre favorittområder på Kreta, og bussen er et godt alternativ til å leie bil. Den går fra sentrum til dette området flere ganger i timen, og er billig. Men selvfølgelig har man et helt annet utvalg av strender hvis man leier bil og får en større aksjonsradius. Få med dere de fantastiske strendene Falassarna i vest og Elafonissi i sør-vest på de dagene. Vi har aldri bestilt biler på forhånd, og har aldri hatt problemer med å få bil de dagene vi ønsket. |
|
||||
|
||||
Kriti hotell är ett bra val för två par på 25-30!
Vi kom hem igår 10/7-08 efter en fin vecka i Chania och hotell Kriti. Hotellet ligger centralt. Nära till havet, restauranger och barer. Med ryggen mot hotellets entré: se åt höger/öster ut. Där kommer ni ner till barer, restauranger och små stränder österut. Det tar 5 min att gå dit. Där finns inga solstolar på de stränderna och få turister. Forsätter ni sen österut kommer ni fram till lugna villakvarter. Åt vänster/väster ut ligger centrum av stan med stora trafikerade affärsgator. Längre fram kommer sen Nea shora-stranden. Jag rekommenderar er att åka med lokalbussarna. De är billiga; 1,20 € till Kalamaki som är ändstation, för lokaltrafikens blå bussar, västerut. Grekerna har sina egna obegripliga trafikregler så ta det försiktigt om ni hyr bil! På kvällarna är det fullt ös nere på gatan. Det är många unga greker på semester som är ute och roar sig nere på barerna. Och de är motorburna. Mitt emot hotellet finns en friluftsscen med uppträde på kvällarna av olika slag. Utsikten på norrsidan av hotellet är storslagen, med ”hela” Medelhavet i blickfånget. Vi bodde högst upp. Hotell Kriti är i min smak ett charmlöst hotell byggt i funkstil. Polen är sliten men ren. Ingen dusch vid polen. Baksidan söderläge små balkonger med gallerräcke mot polen och med utsikt över stadion och bergen. Framsidan norrläge havsutsikt, friluftsscen, små balkonger murat räcke, Mycket trafik och livat på gatan. Jag kände av luftföroreningar. En doft av något som brinner, vet inte vad. Det luktade stenkol. Är ni känsliga för ljud ta med er öronproppar. Dyrt internet 30 min 3€. Bra personal på hotellet. Vi fick först ett rum som vätte söderut. Vi ville byta och det fixade de utan knorr redan nästa dag. Städningen var bra hotellet och rummet kändes rent. Gratis luftkonditionering! Frukostbuffé ingår , men vill ni ha starkt kaffe så ta med pulverkaffe. Kriti är perfekt för aktiva människor som vill ut roa sig och se sig om. Inget för de som vill ligga o slappa vid polen hela semestern. Här några bilder http://www.box.net/shared/l62d9l8sos Senast redigerad av Grigorios den 2008-07-11 klockan 13:24. |
|
|||
|
|||
Hej!
Tack så jättemkt för era uttömmande svar, känner verkligen att jag vet mer om hotellet nu=) Hotellet låter som det passar oss alldeles utmärkt! Fina bilder också! Tack igen! Hälsningar |
|
|||
|
|||
Hej,
Hotell Kriti ligger ganska bra, men jag bode alltid (innan vi köpte huset) på Best Wester Porto Venezio i Hamnen, trevligt läge och bra utsikt, men ingen pool. Ligger 5 min frrån Hotell Kriti Jag bokar alltid hyrbil hemifrån på kydona (budget) på flygplatsen. I augusti MÅSTE ni boka hemifrån då alla greker är på semester då /Nico |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|