|
|||
|
|||
Får vi värme eller?
Hejsan! jag vet att det brukar vara rätt varmt så här års i Grekland..det är delvis därför jag väljer att åka dit just nu men när jag kollar väder prognoserna så verkar det inte vara så jätte varmt i Skiathos just nu bara 25 grader...stämmer det jag vill ha varmare än så...någon som vet hur läget är just nu?
// theresa |
|
||||
|
||||
Sv: Får vi värme eller?
Troligen kvällstemperaturen, om dagarna är det inte under 30 i regel.
|
|
|||
|
|||
Jag kollade tips om en sida här på kalimera där dom visar vädret varje timma...jag gick in där och dom visade 25 grader mitt på dagen..jag tyckte det var konstigt,verkar lite väl kallt så här i mitten av juli...så jag letade vidare men kunde inte hitta någon bra sida....jag är ju inte så duktig på datorer så det är säkert mitt fel... men du har rätt...det brukar inte vara under 30 så jag behöver säkert inte vara orolig,men efter den här kalla sommaren så vill jag ha värme.....
|
|
||||
|
||||
Jag är lika "besatt" av värme och kollar mycket hur vädret är och ska bli i Grekland. Ett tips är att kolla.. http://www.meteo.gr/ en bra vädersida där man kan följa temperaturer vid fyra olika tidpunkter om dygnet, samt hur det ser ut på himlen.
Trevlig resa önskas! |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
efter två juliresor två år i rad med över +40 grader så välkomnar jag en till juli semester med glädje som hamnar under 30 grader
|
|
||||
|
||||
25 grader? Det är nog havstemperaturen!
Kolla på Yahoo - där lovar man 34 grader på Skiathos! Ganska lagom, eller...? Ha det RIKTIGT skönt på denna härliga ö! |
|
||||
|
||||
25 grader då sitter nog mätaren bakom kylaggregatet på COOP. Nej ärligt talat du fryser inte om det är 25 grader i skuggan för då är det mycket varmare i solen. Har aldrig oroat mig för den temperaturen som de flesta människor ändå uppfattar som behaglig.
Eva |
|
|||
|
|||
Kom hem i måndags från Skiathos och där var det varmt .
Dagarna låg temperaturen i skuggan mellan 30 o 34 gr, kvällarna och nätterna runt 25-28 och i havet 25 grader så du blir nog nöjd Eva-Lena som vill tillbaka |
|
|||
|
|||
Tack alla för er hjälp...nu känner jag mej lugn igen Det låter helt perfekt...34 grader i skuggan härligt...jag förstod att jag oroade mej i onödan,men jag är så trött på regn och kyla nu...vill ha lite värme
/ |
|
||||
|
||||
Förstår dig verkligen Theresa! Underbart med RIKTIG värme!
martinifk - som också lider av denna skitsommar.. (bara man har Grekland bokat, kan man skratta åt det ) |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|