Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-07, 01:12
Dazas avatar
Daza Daza är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Ixia -tips?

Med kort varsel har vi bokat en resa till Rhodos, Ixia. Avresa onsdag nästa vecka. Tar nu tacksamt emot tips/info på lite olika saker. Dels;

Hotel Cosmopolitan (Solresor) - Ngn varit där i år? Hur var det? I priset ingick halvpension. Maten ok?

Lämpligaste sättet att ta sig till Rhodos stad över dagen? Buss?

Finns det ngn större livsmedelsaffär i Ixia där man kan handla budgetvänligt? Tänker då först och främst på vatten/öl/vin. Antar att det dräller av minimarkets etc men där brukar ju priserna vara "turistanpassade".

Dessutom tips på ngn bra, prisvärd, enklare lunchrestaurang i Ixia?

Trevliga barer/tavernor där man kan ta en öl på kvällen?

Har varit i Lardos/Pefkos tidigare och bilat runt på Rhodos. Besökte då Epta Piges, Fjärilsdalen, Anthony Quinn bay, badade på/i Faliraki, besökte även en stadsruin nedanför Ixia, på västkusten, som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Besökte även Lindos och Akropolis. Dessutom besökt Rhodos stad och G:a stan med allt det innebär. Hann vi verkligen med allt detta på en vecka...? I alla fall, var skall man ta vägen om man vill ha en dagsutflykt med bad och kanske ngn sevärdhet utöver detta? Gärna på västkusten.

Många frågor blir det, men man vill ju få så mkt valuta för pengarna som möjligt. Stannar bara en vecka så fokus är ju på att "slappa" men vem som helst kan ju bli rastlös av att bara ligga på stranden i sju dagar.

Tack på förhand!
Svara med citat
Gammal 2008-09-10, 17:23
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Ixia -tips?

Har precis pratat med folk som kom hem ifrån Ixia idag o dom var rejält myggbitna för det har varit massor med mygg där under veckan dom har varit där.

När vi var inne i Rhodos stad så blev inte vi myggbitna o det var skönt o vi har varit hemma i en o halv vecka.
Svara med citat
Gammal 2008-09-11, 19:37
fiddediddi fiddediddi är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Myggbett? Tvi låter ju inte alls kul. Brukar det ofta vara så?
Svara med citat
Gammal 2008-09-11, 22:17
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Ifjor fick jag gå till läkare för myggbett därför det svullnade upp så vid min ankel o mitt ena knä så jag fick en kanonbra salva som jag tog med mig hem plus kortisiontabletter o ta så gick svullnaden ner.

I år hade jag själv med mig Betapred o när jag blev stucken så blandade jag två tabletter med lite vatten o satte på o sen försvann det med en gång.

Är det mycket luftfuktighet så kommer myggen fram men är det torrvärme på kvällarna så finns det inga mygg...
Svara med citat
Gammal 2008-09-12, 09:17
anoula
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av fiddediddi Visa inlägg
Myggbett? Tvi låter ju inte alls kul. Brukar det ofta vara så?
Beror väl på hur känslig man är också. Själv bor jag på Rhodos och blir aldrig biten, myggorna gillar nog inte mig .
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:38.