Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-08, 13:46
ouzomini ouzomini är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Nu är det beställt

Hej
Nu är nästa sommar i tankarna. Vi har beställt resa till den 30 augusti. Maken fyller 60 år 2009 och jag 2010 så vi skall bjuda barnen med resp och barn till Rhodos. Dottern med familj, är den som har barn, dom blir placerade, enl önskemål, på Sun Garden. Sonen och vi kommer att bo i stadens sus och dus. Det är inte lätt att hitta hotell som har "enkelrum" så han får bo i ett dubbelrum på Kipriotis (han har bott där tidigare) och vi bor på Rhodos Beach Hotel. Vi 2 får dessutom stanna 14 dagar medans resten "bara" får njuta av en vecka. Det känns faktiskt skönt att det är beställt nu. Nästa steg blir att lägga in om nedräkning.
Hälsningar Inger
Svara med citat
Gammal 2008-10-08, 15:34
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Nu är det beställt

Hej på dig.
Ännu en som är snabb av sig Härligt att ha något att se fram emot under den mörka vintern. Vi beställde en resa till Rhodos stad förra veckan, och nedräkningen har börjat

Irene
Svara med citat
Gammal 2008-10-08, 17:13
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Var inne o kollade Fritidsreseprogram till Rhodos sommaren 2009 o när man flyger ner ifrån Sturup/Malmöairport så flyger man med Tui Fly Nordic o där har dom lagt avgång på eftermiddagen kl 16.55 o landar grekisktid 21.55 o sen när man flyger hem ifrån Rhodos flyger man med Thomas Coor airlane.

Så där har dom tagit in två olika flygbolag nästa år o så då får man tänka noga när man beställer taxe free att man gör det ifrån rätt bolag.

Men vill man flyga morgontid o bra flygbolag får man flyga ifrån Köpenhamn o det avgår 06.05 o då har man hela eftermiddagen där nere o flyger hem middagstid..

Längtar ner till Rhodos..
Svara med citat
Gammal 2008-10-08, 19:43
IRSAs avatar

Om man inte åker från Landvetter, vårt plan går 6.20 ner och 22.05 hem igen, och båda gångerna med TUIfly Nordic. Jag tycker det var bra tider nästa år, i år gick inte planet förrän vid 18-tiden ner, så man kom ju till hotellet "miss i nassen" Nu hinner man ju både bada o nån affär måste väl finnas öppen så man kan handla lite mat o så...

Irene
Svara med citat
Gammal 2008-10-08, 22:33

Bokar jag resan till Rhodos nästa sommar så väljer jag avresa ifrån Köpenhamn eftersom bättre flygtider men man måste gå upp tidigt men kan ju halv sova på stranden eller på flyget ner.

Svara med citat
Gammal 2008-10-09, 00:12
IRSAs avatar

Ja, jag vet ju inte vilken flygplats som du har närmast dig, men det är väl inte så dumma tider från Landvetter heller
Irene
Svara med citat
Gammal 2008-10-09, 08:35

Hej
Med Apollo o Ving åker vi 7:05 resp 7:30, tyvärr söndag. Hem går resan tidig eftermiddag (även om man inte vill resa hem så är det bra tider).
Hälsningar Inger
Svara med citat
Gammal 2008-10-09, 22:20

Jag får ta tåget över bron till Köpenhamn o det tar knappt en kvart ifrån Malmö o till Malmöairport kör man bil.

Jag dom två sista åren så har Fritidsresor o Ving delat plan ifrån Malmöaiport till Rhodos..

Svara med citat
Gammal 2008-10-15, 01:46
johan™s avatar
johan™ johan™ är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Ouzomin......är ni miljonärer? Herregud, många rum o hotell blir det. Hoppas det blir 2 härliga veckor med lyckad bemärkelsedag.

Jag och min familj skall till Rhodos/Ialyssos samma period. Blir min tredje resa på ett år. Denna gång skall vi bo på Sea Melody och tar med oss en kusin till sonen så att han har sällskap av jämnårig.
Svara med citat
Gammal 2008-10-15, 08:36

Hej
Nej, tyvärr ej miljonärer men försöker att spara till en ordentlig resa varje år. Att fylla 60 har vi ju vetat om länge så där har sparplanen varit ordentlig. Det var även "barnen" som ville att det skulle bli Rhodos eftersom dom trivdes där som barn, hoppas bara att dom inte blir besvikna. Vi gör dock ej avkall för egna resor. Vi har varit på Rhodos ca 30 gånger så vi hittar både bra (kanske inte de billigaste) och billiga (bra) ställen för kvällsaktiviteter. Sedan tycker jag att det finns mycke gratis där bara genom att strosa runt. Eftersom vi varit där så många gånger så känner vi ett antal "rhodosianer" som vi gärna vill träffa.
Hälsningar Inger
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:42.