|
|||
|
|||
Förslag på öar?
Vilka öar skulle ni tipsa om om man ska vara iväg i 2-3 veckor i juni nästa år ?
Har hört att Amorgos är en fin ö, några kommentarer till det? Vi är 6 tjejer mellan 17-20. Tacksam för svar! |
|
||||
|
||||
Sv: Förslag på öar?
Nja, 17-20 år gamla,, Då räcker det nog med en sådär fem-sex dagar på Amorgos. Det kan eljest bli lite väl stillsamt därstädes. Jag tror att Naxos skulle vara precis perfekt för yngre levnadsglada svenskor på vift i övärlden.
Sen är det ju alltid en fråga om vad ni är ute efter. Att pressa på stranden, det kan man ju göra på snart sagt vilken ö som helst. Enligt mitt förmenande är ändå Naxos den kompletta ön som har allt och mer därtill. Kultur, fina stränder, nattliv, mysiga byar uppe i bergen, och därtill ett bra sortiment utflyktsbåtar till grannöarana. Det är alltid lätt att ta sig till och från Naxos eftersom ön är ett färjenav. Arne |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Min dotter trivdes finfint på Amorgos i 10 dagar när hon var i 25-årsåldern så det hänger nog på vilka intressen ni har.
Eva |
|
||||
|
||||
Jeg kjenner noen jenter i den alderen der og de reiser til Santorini hvert år og storkoser seg der. Vet at de elsker både strandlivet og ut å gå ut om kveldene. Ellers så er jo Naossa på Paros både nydelig og trendy om det er det man ønsker. På denne øyen finner dere også hovedstaden Parikia som for meg ligner på Naossa. Og har dere lyst på en dagstur til poppulære strender for ungdommer går det busser hele tiden til disse. Selv elsker jeg Paros, men foretrekker da de roligere delene av øya, som Drios, Marpissa osv
|
|
|||
|
|||
Skriv lite mer information om vad ni är ute efter. Är det kultur, "bara vara", sol och bad eller vill ni ut och festa loss, dansa, träffa killar osv. Det hänger ju mycket på det vad man rekomenderar för öar.
|
|
||||
|
||||
Skulle satsa på halva tiden på Paros och andra halvan på Naxos om jag var er !
Dessa öar har allt. //Homeros |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|