|
|||
|
|||
Väder Agia Marina 28Maj
Hej!
Vi reser en barnfamilj 3 barn 3,7,10 till Agia Marina 28Maj, hur är vädret där då är det som en svensk högsommardag eller? Vi har aldrig åkt i Maj någongång,,, vi ska bo på Hotel Alexandra beach,,,ser fint ut i vings katalog iaf. Nu har man nått att se fram emot MVH /Snowy |
|
|||
|
|||
Sv: Väder Agia Marina 28Maj
Ja du, vädret växlar väl på Kreta likväl som på andra ställen men jag har 2 erfarenheter av att resa i slutet av maj. 1982 i Rethymnon 25/5-8/6 då det regnade flera dagar vår första vecka och då Kretensarna stod och tittade mot himlen och sa att det var en sen vår.
I fjol var vi i Agii Apostoli 22/5-6/6 och då var VARMT (+25 och över) och soligt alla dagar utom en då det blåste rejält och regnade i 5 minuter. I Agii Apostoli var det helt OK att bada trots blåsten men just den dagen tog vi, pga vädert, bussen till Agia Marina för lite shopping och där var det jättevågor och badförbud. Dan efter var vädret helt OK igen. Kvällstid var det skönt med en tunn kofta eller tröja. Badvatten helt OK i AAs små vikar. Mia |
|
|||
|
|||
År 2000 var jag i Agia Marina sista veckan i maj och vi hade typiskt svenskt sommarväder, alltså både regniga och soliga dagar..dock inte heldagsregn, men en del skurar på några timmar.
Lissi |
|
|||
|
|||
Citat:
Värmen är som en riktigt varm sommardag, mellan 25 o30 grader. Man orkar vara i solen en stund. Hotellet passerar vi ofta, ser mycket fint ut, stranden nedanfår är oxå bra. Vi kommer att vara där samtidigt, så vi får väl hoppas på att vår väderlycka håller i sig. Bernt |
|
|||
|
|||
Tack för svaren!
Japp , vi håller tummarna för fint väder |
|
|||
|
|||
År 2007 var vi på Kreta från 10 till 17 maj och hade kanonväder i 7 dagar. dvs ca 26-28 grader varmt och sol. Några små molntappar var allt vi såg. Dagen vi for till flygplatsen, var det lite mer moln och lite blåsigt men ändå varmt.
I år åker vi 30 maj så jag håller också tummarna för fint väder! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|