Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-18, 12:58
liner liner är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006
Standard Canea Mare i Agia Marina

Hej,

NU har jag precis bokat boende i Agia Marina. Har varit tidigare i Platanias med inte Agia Marina. Hur är de i jämförelse? Är det gott om restauranger i Agia Marina också eller ska man dra sig till Platanias?

Hur är stranden i Agia Marina? Den i Platanias tyckte jag var helt ok, barnen gillade den också även om det inte var så långgrunt.

Någon som bott på Canea Mare i Agia Marina någon gång? Vad tyckte ni i så fall!

Tacksam för svar. Nu ser man bara fram emot slutet av maj - älskar Grekland och Kreta!!!
Svara med citat
Gammal 2009-01-18, 13:15
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Canea Mare i Agia Marina

Jag har bott på ett hotell mittemot och Cannea Mare ser ok ut. Det finns gott om restauranger så till Platanias måste man inte gå. Stranden är finare och mer långgrund än i Platanias. På andra sidan gatan har ni Mitsos restaurang så gå in på deras cam så kan du ta en titt på stranden

Malin
Svara med citat
Gammal 2009-01-18, 15:00
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Jag och min fam. bodde på Canea Mare 2007 och vi trivdes alldeles utmärkt! Nära till allt och en jättebra taverna mitt emot på sidogatan upp mot bergen. Vi hade frukost och den var helt ok, inte så mycket att välja på men det som fanns var fräsht ich fint. Kvinnan som hade hand om den var mycket noga med att inte lägga fram för mycket utan hon fyllde på efter hand vilket gjorde att det kändes väldigt bakteriefritt.Ha en bra semester och ni kommer säkert att trivas och må gott!

/Kerstin/
Svara med citat
Gammal 2009-01-18, 16:00
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Bodde i Agia Marina och gick på långpromenad till Platanias, upplevde de som lika stora byar. Men tyckte i o f s det var mer restauranger och fik och så i Platanias.. Kändes lite större..
Svara med citat
Gammal 2009-01-18, 17:50
solsols avatar
solsol solsol är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Hei
Vi bodde på Canea Mare for et par år siden. Dette bostedet kan jeg gjerne anbefale videre, vi trivdes utmerket her. Hyggelig vertskap, og fine leiligheter (vi var 7 jenter som delte 2 leiligheter). Enkel, men velsmakende frokost servert ute ved bassenget. Stekt egg og bacon eller omelett, brød og pålegg, og youghurt med honning + kaffe og juice. Fint bassengområde med bassengbar, solsenger og en gressplen ved siden av - god plass og godt med skygge om det skulle bli for varmt.
Sentral beliggenhet i Agia Marina med kort vei til strand og tavernaer. Bare en liten spasertur inn til Platanias om en vil ha litt mer folkeliv om kvelden, Agia Marina er nok roligere enn Platanias.
Jeg holder nok en knapp på stranden i Agia Marina, den virker på en måte renere. Kanskje innbilning, men det synes også som om det var litt mindre bølger i Agia Marina, men det har kanskje litt med vindretningen å gjøre.
Vi spiste også på tavernaen i sidegaten midt imot - veldig god mat !
Svara med citat
Gammal 2009-01-19, 07:26

Vilket bra tips om webcam. Den har jag lagt som favorit nu. Stranden ser ju jättehärlig ut och poolområdet på Canea Mare verkar ju också fint. Vad kul att så många verkar känna till hotellet och tycker att det är bra.
Nu ser jag, om möjligt, ännu mer fram emot semestern. Fick också ett väldigt bra pris när jag bokade hotellet, 3400 för en vecka i 2 rumslägenhet för 2 vuxna och 2 barn. =)
Svara med citat
Gammal 2009-01-19, 15:15

En liten fråga: Hur långt är det till stranden ifrån hotellet?

Får olika bud på olika kartor när jag söker på nätet. Ibland ser det ut att vara väldigt långt och ibland lite närmre.
Svara med citat
Gammal 2009-01-19, 18:33
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av liner Visa inlägg
En liten fråga: Hur långt är det till stranden ifrån hotellet?

Får olika bud på olika kartor när jag söker på nätet. Ibland ser det ut att vara väldigt långt och ibland lite närmre.
Från huvudentren är det max 50 m. Det är bara vägen som ska korsas...

Malin
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:52.