|
|||
|
|||
Kypseli?
Hejsan!
Jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av Aten, Kypseli? Jag har nämligen jobbplaner och skulle mer än gärna vilja veta mer om stället. Omgivningen, människorna, är det ett lugnt ställe? osv. |
|
|||
|
|||
Sv: Kypseli?
Kypseli är en av våra favoritområden i Aten. Vi tar oss alltid dit när vi är i Aten.
Verkar lugnt tycker jag och där hålls en fantastiskt marknad en dag i veckan... Skulle jag själv bo i Aten så skulle jag gärna söka bostad där. Fast vi har förstås bara varit som turister där. Lissi |
|
|||
|
|||
Enig med Lissi.
I tillegg vil jeg nevne at det er en herlig, lang, nesten parkaktig gågate der, Fokionos Negri, som er kranset av tavernaer, kafeer og barer. Det er selve møteplassen for området, både for folk og hundene deres. Et herlig, livlig sted. Kypseli er et av de tettest bebodde områdene i Europa. Det bor en del innvandrere her fra "hele verden", noe som blant annet gjør at du har en del spennende butikker å velge mellom. Jeg skulle gjerne bodd i Kypseli om det var aktuelt å flytte til Athen. |
|
|||
|
|||
Tack för svaret! Jag är jätte sugen på att åka dit som Au pair, men vi får väl se om jag hittar någon familj
|
|
|||
|
|||
Åker dit på fredag, i 10 dar,så kan ge dig min åsikt om stället när jag är tillbaks i sverige igen
Mvh Josefin |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|