|
|||
|
|||
Båtluffa från Aten!
Hej!
Jag och min sambo ska i juni båtluffa från Aten 2 veckor. Är det någon erfaren luffare som kan komma med tips om resrutt? Vi önskar se så mycket möjligt av den grekiska kulturen, fina stränder och bara ha det mysigt. Vad tror ni passar oss? Tacksam för svar! |
|
||||
|
||||
Sv: Båtluffa från Aten!
Naxos är en bra ö att börja med. Andra pärlor är Folegandros och Sifnos. Kanske i kombination med Milos om ni uppskattar fina stränder och kan vara utan byliv ett par dagar.
Lycka till! |
|
||||
|
||||
Citat:
Om ni tröttnar på Naxos kan ni åka till min favoritö Amorgos och stanna där tills det är dags att åka hem. Om ni stannar någon eller några nätter i Aten innan ni åker hem så kan ni frossa i grekisk kultur där. |
|
|||
|
|||
Hur lång tid tar båtresan mellan Aten till Naxos?
Marie |
|
||||
|
||||
Drygt fem timmar med Blue Star Ferries.
|
|
|||
|
|||
Hej!
Fem timmar. Är det med snabbåt eller vanlig färja? Priset p/p mellan tummen och pekfingret? Hälsningar! Tomas |
|
|||
|
|||
Om ni inte absolut vill långt ut som till Kykladerna och bara har 2 veckor på er skulle jag rekommendera de Saroniska öarna, Egina, Agistri, Hydra, Spetses, Poros mfl..Korta avstånd mellan öarna och öar som ändå är sinsemellan olika...Visst, stränderna är kanske inte i samma klass men helt OK....Dessutom nära Aten-Pireus..
Lissi-som tycker Saroniska öarna är bättre än sitt rykte |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|