|
||||
|
||||
Sv: Euron
Det slår vi till på! Första rundan på mig.
Nä, lemon och Peter, vi kan nog bara enas om att vi inte kan enas, i den här frågan åtminstone. Men konsensus är inte vad som fört världen framåt precis... |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Citat:
I DI står idag att läsa om en Charles Gave som är en av grundarna till analysfirman Gavekal. Han säger bland annat så här: Är det Sveriges räddning att inte vara med i valutaunionen? "Ja, det är det. Ni kan åtminstone skydda er industri och era jobb. När kronan kollapsar kan er industri ändå vara med och konkurrera om det som finns kvar av de globala affärerna. Företagen i euro-länderna har ingen chans." Men många svenska arbetstillfällen har gått förlorade? "Ja, men ni hade förlorat fler om ni vore med i eurosamarbetet." Läs hela intervjun här... |
|
||||
|
||||
Ni kan ju satsa på lite hävstångar i valutafonder så löser problemet sig
|
|
||||
|
||||
Just nu är den rackarns euron i alla fall nere på 10.98, trodde aldrig att jag skulle uppleva en kurs på nästan 11 kr som positiv men man får vara glad för det lilla
|
|
||||
|
||||
Jag står fortfarande fast vid vad jag skrev i "Dyrt"-tråden för några veckor sedan - framåt sommarn har vi en euro som ligger runt 10:20. Och då är det ju ingen katastrof längre.
Här är en som inte skräder orden: http://www.e24.se/samhallsekonomi/sv...kel_909517.e24 |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Men naturligtvis ska man läsa artikeln! Kronan har ju stärks ordentligt de senaste dagarna. Men tyvärr så tror flera analytiker som jag läst idag att det är kortvarigt. Man tror att den ska gå upp mot 11,50 igen inom kort. Vi kan bara hoppas att de har fel.... |
|
||||
|
||||
Citat:
/kimmen |
|
||||
|
||||
Ja, jag tycker också han tar i lite väl mycket. Det var därför jag använde det uttrycket. Men i sak håller jag med honom (åh f-n, Sherlock? ). Han måste verkligen varit ilsken när han satt sig för att skriva det där...
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|