Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-17, 11:50
carika carika är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008
Standard Blue Village Caldera Beach

Hej!
Vi ska åka till Kreta och bo på Blue Village Caldera Beach. Är det någon som bott där, som vill dela med sig. Är hotellpersonalen trevlig, är det bra mat på hotellet? Åker den 28/5 från Skavsta Nyköping.
Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 11:02
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Blue Village Caldera Beach

Hej!
Hotellet är verkligen fräscht och fint. Poolerna likaså. (Jag vill ju iofs ha en pool som man kan dyka och simma i, men det var nästan lite svårt här).
Anläggningen var häftig, - och uppbyggt på att man kan stanna på anläggningen hela tiden. Äta, bada, lektävlingar, barnshover osv.
Stranden som ligger invid hotellet är sisådär, men fungerar. Solstolarna är ju gratis oxå. Men det var en hel del sten på stranden och ner i vattnet.
Vad gäller maten så utnyttjade vi bara snackbaren under dagtid, vid några tillfällen. Vi reste runt en hel del till andra stränder, och på kvällarna åkte vi antingen till Chania el Platanias. (Platanias ligger på gångavstånd)
Jag bodde i 2 veckor på hotellet med min familj. Ena barnet var för gammal för barn-faciliteterna och andra barnet var för ungt. Personligen så valde jag/vi fel hotell, då vi betalade för faciliteter vi inte utnyttjade.....
Hotellets personal i receptions-byggnaden var bra tycker vi. Tanten som satt där från biluthyrningsfirman var fantastiskt bra! Frittes personal hade vi ingen direkt kontakt med.
Nästa gång vi reser till Kreta blir det nog till Agia Marina. (I år blir det dock en Jonisk ö igen:-))
Hoppas ni får en trevligt resa!
Glöm inte bort att åka till Falassarna och Elafonissi. 2 helt sagolika stränder som ligger bra till i förhållande till var ni ska bo....

Trevlig resa önskar
C@nny
Svara med citat
Gammal 2009-05-25, 21:15
suss67s avatar
suss67 suss67 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Hej
Caldera beach är ett jättefint hotell. Vi bodde där för två år sen och trivdes bra där. Lite negativ kan ändå nämnas... hotellet är så stort att det kan uppfattas opersonligt. Gillar man att bada pool är det kanon, men stranden är inte alls kul för varken vuxna eller barn. Hotellet ligger lite "off" men bussförbindelserna funkar verkligt bra. I Gerani finns praktiskt taget ingenting. Hoppas ni får en fin semester! För oss är det Kreta om en månad, men ett annat hotell denna gången!
//Susanne
Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 21:28

Tack för svar. Lovar skriva och berätta hur jag tyckte det var. Bara två dagar kvar, längtar.
Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 13:36

Standard Tillbaka från ljuvliga Kreta och Blue Village Caldera Beach

Hemma igen, med samma vemod som alltid efter en vecka på någon av Greklands härliga öar. Den här gången var det Kreta och Platanias som stod värd. Vi bodde på Blue Village Cladera Beach i ett område som heter Gerani och vi stormtrivdes. Härligt hotell med pooler och strand med ett härligt hav att bada i. Mycket trevlig personal och bra frukost. Vi åt på hotellets restaurang ett par kvällar och både mat och service var utmärkt. Det känns så kul att vara så helnöjd efter en veckas charterresa. Vi har kopplat av med sol och bad, inte så mycket utflykter då vi bara ville "vara". Promenerade runt i Gerani och Platanias, och insöp det kretianska boendet med människor, djur och apelsinlundar. Jag kommer garanterat att åka tillbaka till Kreta ett annat år och då ska vi åka runt på hela Kreta och uppleva hela ön med allt vad den har att visa upp.
Svara med citat
Gammal 2012-07-15, 07:03
Meidell Meidell är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Vi lurer på å bestille en reise til dette hotellet, evt. søsterhotellet Blue Village Atlantica Creta Paradise.

Noen som har vert på noen av disse hotellene de siste årene, og som kan si litt om hva som er bra/dårlig? Vi lurer særlig på stranden. Siden vi reiser med 3 barn på 2, 4 og 6 år, og liker å bade og være på stranden, synes vi det er ganske negativt dersom stranden er så dårlig at ungene knapt kan bade der. Er det virkelig så ille som man kan få inntrykk av?

Lurer også på hvilke erfaringer dere har med maten på hotellet? Vi går for all-inclusive og lurer i den anlending på kvaliteten og variasjonen i det som blir servert som buffet. Er det for øvrig noen negative erfaringer med all-inclusive på disse hotellene?

Om det er noen som har synspunkt på hvilket av de to hotellene man bør velge er vi også interessert i å høre det. Vi har for øvrig skjønt at det kan være lurt å bestille på Afrodite-delene dersom man vil bo på strandsiden av vegen.
Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 09:39
Meidell Meidell är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Dårlig med respons gitt..

Ingen som har vert på dette hotellet i sommer?
Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 18:45
RANs avatar
RAN RAN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Mitt svar hjälper dig kanske inte så mycket. Jag och dottern tog en ospecificerad resa sista veckan i april och fick boende på Afroditesidan på Caldera beach. Ett fint boende med sköna sängar och härliga pooler. Nu åt vi inte där mer än att vi tog nån ostpaj någon dag så maten kan jag inte säga något om. Vad gäller stranden så är den inte barnvänlig, blir fort djupt för små barn. Vi tog bussen till Agii Apostolii där det finns flera vikar och där blåste inte så mycket.

Creta Paradise upplevde jag som lite mörkt och dystert men deras pool var härlig :-)

RAN
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:43.