Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-12, 22:26
lesan lesan är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Hotell Aria

Hej!

Är det någon som nyligen bott på Hotell Aria? Vi ska åka med Apollo och bo där en vecka, det var vad som fanns kvar som vi tyckte var vettigt. Har sett lite omdömen om detta hotell, och de är inte sååå positiva....Blir lite orolig att det kommer vara helt kasst...! Hur är rummen och balkongerna? Någon som vet? Åker i midsommarhelgen!!
Svara med citat
Gammal 2009-06-13, 07:06
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Hotell Aria

Hej!
Jag förstår inte riktigt vad du menar att omdömena inte skulle vara positiva! Jag gick in och sökte här på kalimera och fick fram alla inlägg som hade med Aria att göra och jag tyckte inte att det var ngn som ens hade bott där. Det enda jag kunde få fram var att det inte gick att boka rum med havsutsikt...
Jag har själv inte bott på Aria men det stod mellan Ekaterini och Aria som vi skulle bo på i sommar och vet inte riktigt varför vi valde Ekaterini... Har emellertid gått förbi Aria flera gånger och det ser fräsht ut utifrån. Jag tycker inte att det finns en grund för att vara lite rädd för att hotellet är helt åt skogen... tvärtom. Hade jag varit i er sits så hade jag inte varit rädd för att testa Skiathos är en helt underbar ö! Ni kommer att älska den!!!!

K
Svara med citat
Gammal 2009-06-26, 10:42
24-seven 24-seven är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Hej,

Ni kanske redan har åkt?

Hur som helst har jag bott 1 vecka på Aria för 2 år sedan, och när vi var nere förra veckan (för att gifta oss), bodde mina föräldrar och moster+morbror på Aria.

Hamnar man i rum 1 eller 2, (vilket vi gjorde för två år sedan) har man fin havsutsikt och trevligt rum. Hamnar man på någon av de lägre våningarna (som mina föräldrar och moster gjorde) är det inte lika trevligt. Rummen är fräscha men små och utsikten från balkongen är en betongvägg. På den nedersta våningen luktar det möglig källare, och moster/morbror krävde att få byta rum då de inte stod ut med lukten, och fick sedan flytta upp en våning dag tre.

Personalen är inte heller (jämfört med andra hotell på ön) direkt tillmötesgående eller trevliga, och talar dålig engelska.

MEN, Aria har bästa läget på hela Skiathos då det ligger mitt emellan staden och stranden, har en nybyggd restaurangdel och en mysig altan med kanonutsikt.

Hoppas ni får trevligt! (vi åker nog tillbaka v30...)

Mvh/Martin
Svara med citat
Gammal 2009-06-26, 11:39
solsols avatar
solsol solsol är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Vi har også bodd på hotel Aria, vi var heldige og bodde på rom nr 1 som hadde herlig havutsikt. Men - som det blir sagt her, kun 2 rom har denne fine havutsikten - mulig et par andre rom helt foran kan skimte litt av havet.
Havner man nedover i etasjene så ser man rett og slett ingenting - trist spør du meg som elsker å bo med havutsikt.
Bilder og omtale av dette hotellet ser veldig fint ut, med stor frokostterrasse og bassengområde med flott utsikt. Bilder som er tatt av utsikten fra rommenes balkonger, er selvsagt tatt nettopp fra rom 1 eller 2 - så det er lett å bli lurt her. Rom i f.eks 1 etasje med utsikt rett i foranliggende bygnings betongvegg er ikke like fristende - og det er faktisk slik de fleste rommene ligger.
Hvis jeg var garantert å få bo på rom nr 1 eller 2, kunne jeg gjerne bo her igjen - ellers ville jeg ikke tatt sjansen på å havne med en trist murvegg midt i mot balkongen.
Svara med citat
Gammal 2009-06-26, 17:08
24-seven 24-seven är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Jag håller med, Om man kunde bli garanterad rum 1 eller 2, skulle jag kunna tänka mig att bo på Aria igen, annars inte. Apollo noterade en önskan om rum 1 och 2 när vi bokade Aria senast (bokade i början av november), men det blev ändå rum 10 och 23 istället. 23 är källaren...
Svara med citat
Gammal 2009-06-28, 14:54
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Citat:
Ursprungligen postat av 24-seven Visa inlägg
Jag håller med, Om man kunde bli garanterad rum 1 eller 2, skulle jag kunna tänka mig att bo på Aria igen, annars inte. Apollo noterade en önskan om rum 1 och 2 när vi bokade Aria senast (bokade i början av november), men det blev ändå rum 10 och 23 istället. 23 är källaren...
Om rum 23 faktiskt befinner sig i källaren så tycker jag inte bara att det är fel av hotellet men lika mycket fel av apollo som faktiskt har kvar avtalet... Efter dessa beskrivningar skulle jag vilja säga att jag vill inte ta chansen...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:52.