|
|||
|
|||
Midsommarkylapackningsbestyr
Se en så fånig rubrik jag fick till På midsommardagen bär det av till Patmos 1 vecka via Samos (och så tillbaka till Samos för 1 vecka där) Kombination av en ny ö som vi tror blir toppentrevlig på många sätt, samt gamla bekantingen Samos som vi vill återuppleva. Ja, vi "plankar" en två-veckors som bekanta till oss (hej M & A i väst ) tyckte blev en toppenresa i fjol. Nyinköpta resväskor har inneburit en del besvär idag. Dagen började i och för sig med en begravning.......mmm, låter ju tragiskt men det var en minnesvärd sådan med lite speciella inslag. Prästen hade haft svårt att hitta bra bibelord att läsa, som skulle passa till personen som avlidit, kombinerat med hur vi kvarvarande närstående släktingar (2) hade beskrivit personens liv i det förberedande samtalet innan. Prästen kom 10 minuter för sent......vi var 8 församlade personer inkl. medföljande familjemedlemmar närvarande. Hela "akten" flöt på bra, fin musik på alla sätt och prästens verbala beskrivningar var väl avvägda. Bibelordet handlade om.......lärjungen Johannes och hans uppenbarelse på......PATMOS. Naturligtvis var jag efteråt tvungen att berätta det mycket lustiga att vi nu är PÅ VÄG till just PATMOS i helgen. Vi har aldrig träffat prästen tidigare, denna händelse var mycket speciell och vädret i Uppsala i förmiddags var sisådär. Moln men uppehåll, lagom "ljummen" temperatur. På eftermiddagen blåste det upp, började regna och senast vi tittade var det 12,4 grader. VI RÄKNAR MED NÄSTAN DET TREDUBBLA när vi har första hela dagen på söndag på Patmos (om båtturen redan har blivit avverkad under lördagskvällen förstås, vi landar 18.55......+ försening ? på Samos). NU TILL PUDELNS KÄRNA........... Nya resväskor: Det har varit problem !! Jag fick en idé härom veckan. Vi är alltid förvirrade när vi ska börja packa inför varje resa. Hur ska vi minnas alla småsaker vi alltid försöker minnas varje gång och lika alltid inte kan få ihop utan trubbel ? Sagt och gjort - jag gjorde en lista på "huvudrubriker", skrivna i vänstermarginal på ett papper. Till höger om dem skulle jag skriva ner ALLT vi sliter med att få med ur minne, "rutin" och nya idéer/uppslag. Istället packar vi hej vilt, använder varsitt rum (minimalt med konflikter) för att få plats och vara i fred. Väskorna är inte små men mycket mindre än de gamla, vi SLITER och får väl ihop till att så småningom kunna stänga dem MED PROBLEM. Flera saker lämnas utanför, de finns att köpa på plats. Betydligt färre klädesplagg än vanligt läggs i, vissa saker utelämnas helt men vi inser att det ÄR MYCKET vi faktiskt behöver för det vi kallar "upplevelseresa". Så har vi kallat alla våra 12 Greklandsresor hittills. Antagligen kommer vi att ha flera saker vi inte kommer att använda alls och grubbla över under hemresan....... Men vi finner att vi har funnit nya uppslag till åtminstone mer effektiv planering och sedermera PACKNING. Det blev en jobbig kväll (packningsmässigt) och att temperaturen inte är värdig midsommar, ja det struntar vi blankt i för vi vet ju vad som väntar. Ursäkta ni som ska "fira" midsommar - vi låter den dagen passera då midsommardagen istället är VÅR stora dag PATMOS (med helt egna "uppenbarelser") först, Samos (boende i Pythagorion) som avslutning blir ju faktiskt RASANDE TREVLIGT. Ska skriva en berättelse.....lovar inte HUR men den ska bli av Tjingeling på 2 veckor !! Hasse |
|
||||
|
||||
Sv: Midsommarkylapackningsbestyr
Ha det trevligt på semestern!
önskar LenaPG och Nisse som återvänder till Kreta i mitten av juli! |
|
|||
|
|||
Trevlig resa
|
|
|||
|
|||
Trevlig resa!
|
|
|||
|
|||
Citat:
Tack ! Då har vi börjat jobba igen........ Det känns som om jag glömt "ett visst fotografi", visst har ni aldrig fått se det ?? I så fall åtgärdar jag det så småningom. Hasse |
|
||||
|
||||
Citat:
HÄlsar LenaPG och Nisse |
|
|||
|
|||
Hejsan!
Jag är övertygad om att ni kommer att få en härlig resa. Vi har bara 3 dagar kvar nu Hoppas att vi slipper regnet som visas i väderprognosen för Parga Ha det så jättebra MVH Marie |
|
||||
|
||||
Ha det så gott på resanHoppas kunna återvända till Samos jag också någon mer gång. Fin ö
Riitta |
|
|||
|
|||
6,5 timmar kvar, till er, tack för hälsningar
Hasse |
|
||||
|
||||