|
|||
|
|||
Jordskjelv på Kreta
http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.6678565
I de 16 årene vi har vært på Kreta har vi aldri merket jordskjelv! Statitisk har vi et hver måned! |
|
||||
|
||||
Sv: Jordskjelv på Kreta
Ni kanske sover hårt. En del märks ju inte såå mycket...
Jag har varit med om två (varav ett rätt så kraftigt) under mina 8 år som Kreta-resenär. |
|
|||
|
|||
Vi bor utanfor Chania nu, men vi markte inget av skalvet! Horde om detta pga nagon hade last om det i Norge och ringt hit till folk som semestrar pa hotellet. Lag och tankte pa detta inatt, vad gor man om det blir ett skalv?
Annars har vi det bara bra! Valdigt lite turister, skont for oss, trakigt for kretensarna som lever pa turismen. |
|
||||
|
||||
Jag och min särbo var med om ett litet jordskalv förra året i Rhethymnon när vi låg på hotell Palm Beach. Jag vaknade av att sängen stod och gungade. Trodde först att min särbo rörde på sig i sängen men då förstod vi att vi varit med om ett jordskalv. Det var i samma veva det var stor jordbävning på Rhodos.
Det var den 15 juli 2008 kl. 6:30. (Jag förde dagbok ) |
|
||||
|
||||
Vet inte om det har med detta skalvet att göra, men fick ett sms från min kusin i eftermiddag där hon skrev att det vart ett jordskalv i Turkiet (tror hon är i Alanya)
Irene |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|