|
||||
|
||||
2 världar!
Då menar jag att få ha förmånen att få njuta av Grekland och Sverige. Har nu kommit till Grekland och i vanliga fall brukar jag åka ner i början av Juni, men har fått njuta av värmen i Sverige, fått se hur mina blommor i trädgården blommar, tom upptäckt en del blommor som jag inte ens visste att jag hadde, och vilken värme... Sverige e underbart då det är varm och skönt! Bara få se hur allt växer och frodas.. nåja kan låta patetiskt men för mig är det en härlig känsla. Och tvärtemot... på plats i Grekland har jag missat mina aprikoser... de har alla fallit av trädet...jordgubbarna lika så,men tomaterna lyser röda och övriga grönsaker e på god väg. Vissina som är en sorts körsbär som inte e goda att äta men är underbart goda att göra saft på är röda och snart mogna. härligt! en del persikor finns kvar och hör och häpna syrenen som jag tog ner förra året har tydligen blommat och ser frisk ut.
Kram till er alla Camilla |
|
||||
|
||||
Sv: 2 världar!
Termometen visar +33 just nu, sitter på altanen och tittar ut över havet, inga moln i sikte och på andra sidan skymtar Evia. I morse låg havet spegelblankt och stilla, var nere tidigt och hade harpunen med mig, fick i hop lite småfisk som nu puttrar på spisen till en fisk soppa med massor av citron. Såg på nyheterna i går att det var några svenskar isolerade på Cypern pga svininfluensan! Kan inte vara roligt
Camilla som inte ätit vattenmelon ännu.... |
|
||||
|
||||
Hos oss är det nu bara 31 i skuggan, och meltemin blåser från middagstid ungefär, men i morse var det så varmt nere på stan att min man höll på att svimma. Det har aldrig hänt förut!
|
|
|||
|
|||
Så härligt det låter Camilla. Inte minst att kunna se Evia från altanen
Lissi |
|
|||
|
|||
Citat:
Har oxå glädjen och förmånen att få "njuta av bägge världar"....den fina "svenska/norska sommaren som jag prickade in perfekt med sol och +30 i 14 dagar i slutet av juni/början av juli och nu Grekland i nästan 3 månader med början sista veckan i juli....längtar! Däremellan gör det ju inget att det regnar medans man jobbar...lättare då t.o.m - ingen "press" på att vilja vara ute i det blöta Har hört att det blir mycket frukt på mina granatäppleträd senare...mums...och som Carina skrev..det mesta frodas och blommar ju redan...även "MIN" lilla trädgård!! Vad gjorde man utan dessa resor?? T.o.m allt regnande och blöta står man ut med då man har nåt att längta till... |
|
||||
|
||||
Då var det dags att åka hem... vilket både känns härligt men samtidigt vemodigt tiden har gått allt för fort. Denna sommar har vi mest hållt oss på fastlandet, varit runt Peloponnisos, och Norra Grekland. Ungarna har båtluffat själva med kompisar från Sverige och Grekland, de var ett gäng om 12 st som gav sig iväg med ryggsäckar och tält, och OM vad kul de hade det roliga är att en del av deras svenska kompisar har lärt sig en del grekiska och tvärtom! Hem i 2 veckor sen Paris med dottern och i Oktober kommer jag ner igen...
Camilla |
|
||||
|
||||
Vemodigt kändes det även för mig att åka till Sverige efter 4 hela månader hemma i Grekland, men härligt att träffa barn och barnbarn, även om alla har varit nere och hälsat på
Nästa vecka är det dax igen att åka ned för 2 månader längtar bara komma ned till min trädgård där det visst är fullt med meloner just nu enl min grekiska väninna där nere. Var nånstans på Peloponnesos åkte ni runt Frappe? |
|
||||
|
||||
Låter som poesi! Plocka granatäpplen, aprikoser, persikor, citroner, vattenmeloner. I vår trädgård plockar vi ogräs och mördarsniglar
Mvh. Lilla sjöborren. |
|
||||
|
||||
Vi får bara hoppas av hela vårt hjärta att Frappes härliga trädgård inte hamnar i lågorna i denna hemska brand
Riitta |
|
||||
|
||||
Från Kalamata och kustvägen ner till Gythio, och obligatoriskt stopp i Kardamili några dagar och ner till Monevassia, och kusten upp till Naplion och åter Aten. Det var huvudrutten med en massa avstickare.
Camilla |
|
||||
|
||||
Citat:
Camilla |
|
|||
|
|||
Vad härligt!!
Citat:
Vi har ju våra bestämmelser... /pawik |
|
|||
|
|||
Med den serviceandan så är det ju inte undra på att SAS har svårigheter! FY så dåligt!
Härligt att höra att trädgård och hus klarade sig. Lissi |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|