Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-06, 13:39
Hrkl Hrkl är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009
Standard Båtluff i kykladerna

Hejsan!

Jag och min pojkvän har bestämt oss för att åka till Grekland i sommar och vi har blivit riktigt sugna på att båtluffa i kykladerna. Vi hade tänkt oss Naxos - Amorgos - Ios och kanske Milos ifall vi hinner. Vi åker den 25 augusti och landar i Aten 26 augusti på natten och blir borta i 15 dagar. Mycket av det jag har läst är att de är väldigt dyrt i augusti med boendet, hur mycket ska vi förvänta oss att de kommer ligga på per natt? Och sjunker priserna över en natt mellan augusti och september eller är det fortsatt dyrt under början av september månad också?

Sen har jag ytterligare en fråga angående båtpriserna, jag gick in på www.bluestarferries.com och kollade prislistorna där jag fann Super Economy till naxos 10 euro för en biljett men när jag kollar med www.greekferries.gr till naxos låg priset på 30euro för en biljett. Vilket är de pris är det vi ska förvänta oss? Mycket av de här är vad som kommer få avgöra om det blir båtluff eller inte, eftersom våra pengar inte verkar räcka till så som de ser ut just nu.
Svara med citat
Gammal 2009-07-06, 13:46
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Båtluff i kykladerna

Priserna börjar sjunka när antalet turister blir mindre. Förbokar ni enligt fast prislista som jag inte tycker att ni ska göra om ni vill ha ett bra pris ändras priset ibland den 7 sept och hos andra vid månadsskiftet.

Av alla rapporter från Grekland är antalet turister betydligt färre i år och det är bara på väldigt populära och relativt små öar som ni bör förboka i augusti.

De öar ni nämner har ju ett ganska stort utbud av boenden så det bör inte bli några problem. Troligen inte ens på fina Amorgos.

Eva
Svara med citat
Gammal 2009-07-06, 15:27

Är det då bättre att åka den 1 september till den 19 september än 25aug till 11 september?
Hur är det med vädret i september månad? Har man chans att få över 30 grader?
Svara med citat
Gammal 2009-07-06, 15:46
Ingegerd_Lasses avatar
Ingegerd_Lasse Ingegerd_Lasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Supereconomy lönar sig inte att boka om man bara är 2. Det finns alltid några biljetter på varje tur, vi som åker 8 st i september, har köpt biljetterna genom Dolphin-Hellas(till Blue Star-färjan). Men omkostnaden är 50 euro och frakten till Sverige 30 euro. Men för oss, som är så många, blev det en bra affär.MVH Ingegerd
Svara med citat
Gammal 2009-07-06, 16:00

Vi har inte tänkt boka i förväg utan käpa biljetter på plats vilket pris är det då vi ska förvänta oss om vi vill ha de billigaste? de känns som att de går på minst 30 euro per person iaf till naxos.
Svara med citat
Gammal 2009-07-06, 16:31
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

I Augusti så tycker jag ni åtminstone ska räkna på 50-60 euro/natt för rum. Om ni kommer undan billigare i slutet Aug/början på september så är det ju en trevlig bonus, men räkna på högsäsongspriserna.
Blue star till Naxos går på ca 33 euro för däcksbiljett och 43 euro om man vill ha en sittplats inne. Det kan dock vara smart att förboka däcksbiljetterna, de kan nog vara slut om man kommer ner till hamnen samma dag.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:44.