Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-31, 15:13
Halloj Halloj är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Fråga om båtbiljetter

Hej!
Vi hade tänkt att ta oss från Kea till Serifos på vår båtluff och båtarna såg ut att gå perfekt. Båten skulle gå kl.15 från Kea och ankomma Kithnos kl.15.50. Där skulle vi köpa biljetter till Serifos-färjan, äta lite och kanske ta ett dopp innan färjan till Serifos avgår kl.18.00. Men nu har man ändrat turen mellan Kea och Kithnos så att den angör 17.50 istället, bara 10 minuter innan Serifos-färjan avgår.

Om vi köper biljett till färjan redan på Kea men missar båten, kan vi då byta biljetten mot en dagen efter? Eller är biljetten förbrukad och vi måste köpa en ny? Är det möjligt att köpa biljett på båten eller måste vi till ett biljettkontor för att köpa?
Svara med citat
Gammal 2009-08-31, 15:45
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Fråga om båtbiljetter

Citat:
Ursprungligen postat av Halloj Visa inlägg
Om vi köper biljett till färjan redan på Kea men missar båten, kan vi då byta biljetten mot en dagen efter?
Jag kan ha fel här men så vitt jag förstår av andra på Forumet så är biljetten förverkad. Du har helt enkelt missat båten... Men det kan ju också bero på om du ska åka med samma rederi osv. Jag har en känsla av att det är lite "dagsnotering" på det där... Men utgå ifrån att du inte kan byta eller få pengar tillbaka.

Citat:
Är det möjligt att köpa biljett på båten eller måste vi till ett biljettkontor för att köpa?
Numera, efter att Samaina Express gick under, så kan du inte köpa biljett ombord. Du måste till ett biljettkontor för det. Det är numera rätt hård koll. Du måste visa biljetten direkt på landgången när du går ombord.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:34.