Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-09-27, 21:31
Höstluffare Höstluffare är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009
Standard Tid från Athens flygplats -> Rafina för Tinosbåt

Nu är vi snart på väg! Om en vecka sitter vi på Tinos vid det här laget! Om allt går som det ska! Tjohoo!

Men nu såg jag idag att det går en båt till Tinos redan kl 14.45. Vi hade tidigare planerat att åka kl 17.

Ni som vet och har åkt förut: Tror ni att det är möjligt att vi hinner med båten 14.45 om planet landar i Athen kl 12.30? Vi har incheckat bagage och Viktors sulkyvagn att få med oss innan vi kan ta bussen.

Jag måste ju veta vad jag ska säga till Nikoleta! Hon kommer och möter oss vid båten!

Vad tror ni?

/H
Svara med citat
Gammal 2009-09-27, 21:44
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tid från Athens flygplats -> Rafina för Tinosbåt

Precis när jag skulle stänga av datorn så såg jag Ditt inlägg...svarar snabbt...
Landar ni i tid kl 12.30 så bör ni ha fått ert bagage senast 13.15...Även om ni sen får vänta på buss, i värsta fall en halvtimme så är kl max 13.45...resan tar 30 min och då bör en av er hinna in på närmsta biljettkontor och hinna få biljetter..Allt ligger så nära i Rafina både busshållplatsen ni stiger av på samt biljettkontor och sen färja... (Biljetten till bussen köper ni på bussen så det är bara att gå direkt ut över "gatan" utanför terminalen sen lite till vänster så ser ni busshållplatsen framför Sofitel. Bussarna är vita med orange text på sidan.)
Ni bör absolut hinna om allt flyter...Annars ringer ni bara till Nikoleta och säger att ni kommer med nästa färja! Inga problem! Hon är nog ändå nere vid varje färja och letar kunder....
Ha en helt underbara resa......!!!

Lissi - snart själv på väg
Svara med citat
Gammal 2009-09-27, 21:56

Ah, du är sååå snabb!! Tack! Va bra! Då får vi en kortare resdag och en ordentlig kväll redan första kvällen!

En vecka kvar..

Hörs!

/H
Svara med citat
Gammal 2009-09-27, 22:24
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005

Som Lissi säger så ska ni hinna med den färjan om inte flyget eller bagaget är försenat. Utan några som helst problem. Ni hinner nog till och med en öl och en sallad innan ni måste gå ombord! Näst sista Tavernan mot grindarna är bra!

Och skulle det bli problem har ni ju 17-färjan att falla tillbaka på. Det är en Highspeed och är på Tinos strax efter 19. Så då har ni ju ändå hela kvällen kvar! Ni är på rummet senast 19.30. Bunkrat, packat upp och tagit en drink vid 20.30! Kvällen är ung....

Det tar väl ca 4 minuter att gå från Nikoleta ner till hamnpromenaden. Sedan har ni hur mycket som helst att välja på....
Svara med citat
Gammal 2009-09-28, 09:48

Låter ju toppenbra! Särskilt ölen och salladen!
Då meddelar jag Nikoleta att vi kommer tidigare! Kan ju alltid ringa om vi blir sena! Det är valsöndagen, så det kan ju hända att det är folk i rörelse..

Jag har blivit bortskämd av er två och av forumet! Har nästan inte behövt tänka alls! Ni är toppen!

Tack snälla ni!

/H
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:21.