Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-03, 20:15
Höstluffare Höstluffare är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009
Standard På väg.. /Ni är fantastiska!

Nu bär det strax av! I morgon kl 8.15 lyfter vi från Kastrup! Vi är alla spända av förväntan och det är helt utan tvivel er förtjänst! Vilket fantastiskt forum! Vilka fantastiska människor ni är! Mina tidigare besök på forum har endast varit i yrkessammanhang eller rent tekniska forum. Så jag var både förvånad och helt förundrad över den hjälp, de tips och den helt genuina vänlighet jag mött här!

Sedan jag registrerade mig har jag läst allt, tror jag , på siten.. Om öar, hotell, båtturer, tips, trix och bilder - allt har slukats! Jag har fascinerats av era resebrev, grävt djupt ner i forumet och bara låtit mig svepas med av er berättarlust! Jag har läst trådar om sängar, restauranger, hotell, skrattat åt Lissis husköp och glatt mig åt det fina köket, tagit del av de hemlösa katternas öde, läst alla Peters goda råd och reseförslag, rest med Arne på hela resan, avundsjukt följt med trådar om inbjudningar till Kalimeraträffar (i norr..). Med tårar i ögonen läste jag era vackra ord om Brige, en saknad vän. Världen måste ha blivit ljusare av alla ljus ni tänt för er vän. Vilket gäng ni är!

Tack till alla er! Ni har verkligen gjort våra reseförberedelser både enklare, gladare och till en upplevelse i sig!

Nu återstår själva resan! Första anhalt är Tinos, där Nikoletea (givetvis förmedlad härifrån (tack Lissi! )) möter vid båten i morgon eftermiddag!

Tappa aldrig stinget alla Kalimeror!

Hej på er!

/Helena
Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 23:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: På väg.. /Ni är fantastiska!

ÅH, nu snusar ni nog redan sött, "färdigpackade" och klara för avfärd! Ha en alldeles helt underbar resa, så ses och hörs vi snart igen!!! Ta väl hand om Tinos tills jag kommer om 19 dagar!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2009-10-04, 01:49
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Stort Tack för ditt berömmande inlägg. Du säger saker som jag inte sett på många år... Och visst försöker vi alla hjälpas åt att göra semestern så bra och trevlig som möjligt för så många som möjligt. Men det händer också att vi ryker ihop...

Nu lär du väl inte läsa detta innan ni åker, men kanske om ni hittar ner till Taki och Internet-cafet. Men jag hoppas ni får/har haft en fin semester.

Knack, KNACK! Ni ska upp nu. Ni ska till Kastrup...!
Svara med citat
Gammal 2009-10-26, 10:34
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Höstluffare berätta gärna lite mer om hur ni upplevde Tinos med småbarn? Barnvänliga stränder, miljö, trafik etc. Provade ni att efterfråga barnbilstol vid taxiresor och hur fungerade det i så fall.

Eva
Svara med citat
Gammal 2009-10-26, 11:22
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Standard Ur led är tiden

Mittåt

Senast redigerad av Arne den 2009-10-26 klockan 11:30.
Svara med citat
Gammal 2009-10-27, 20:42
Höstluffare Höstluffare är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Hej!

Nu måste jag äntligen hinna skriva lite! Snart har vi varit hemma i en hel vecka! (skäms på mig!) Rekommenderar verkligen Grekland i Oktober!! Oj, vilken semester vi haft!

Grekland och öluffa var verkligen en grej för oss alla tre! Vi har haft det sååå bra! Lilla Viktor har haft full uppmärksamhet från alla vi mött och blivit otroligt väl omhändertagen. Vad gäller restauranger, biluthyrningar och andra serviceinrättningar så har folk vridit sig ut och in för att han skulle ha det bra och vi tyckte ibland nästan att han blev pinsamt bortskämd! Stränderna var underbara både på Tinos, Paros och Naxos. Men.. Vem kan klaga på att ha en hel sandstrand nästan bara för sig själv! Jag fick nästan nypa mig i armen när jag såg ut över ett spegelblankt medelhav i badbukten på Naxos där Lillpojken och hans far busar runt helt själva i vattnet! Vattnet var dessutom varmt! Detta sagt av en erkänd badkruka!

Tinos var fantastiskt och motsvarade mer än alla alla våra förväntningar! Vi tog snabbfärjan ut från Rafina redan vid tre och blev mötta av Nikoleta. Kärlek vid första ögonkastet och vad vi än gjorde resten av tiden på Tinos så frågade lillpojken "Men var är Nikoleta..?"

Vi hyrde bil precis vid hamnen "Jasons Rent a car" och fick en välskött liten Hyundai med bilstol till lilleman. Vägarna är smala och slingriga och jag uppfann ett helt nytt begrepp - bilsvindel! Jag som aldrig ens varit höjdrädd trodde hela tiden att vi skulle kasa i väg i det lösa väggruset i kanten på vägen. Men ååååh vilka byar vi såg! Som att köra omkring i ett vykort!

Vädret var fint hela resan, om man bortser från att det blåste som attan vid ett par tillfällen. Men om man bara letade upp lä, så fanns värmen kvar och vi badade nästan varje dag hela resan igenom! Stränderna på Tinos var kanon! Jag förstår inte alls varför de fått så dåligt rykte! Klart, jämför man med korallstränder i Thailand, Malaysia eller Maldiverna, så kanske de inte är lika bländvita, men verkligen fina och jättebra att bada i för alla oss!

Fortsätter med de andra öarna, samt våra sammanfattande tankar och sikter på lämpligare ställe i forumet.. (Hm?) Imorron, eller så..

Senast redigerad av Höstluffare den 2009-10-27 klockan 20:47.
Svara med citat
Gammal 2009-10-27, 21:51
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Tack för en så värmande och livfull reserapport. Den sitter bra nu när det börjar hösta till sig här hemma i Skåne. Jag ser med intresse fram emot att få höra vidare om er fortsatta resa.
/ Mats
Svara med citat
Gammal 2009-10-27, 22:37
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Åh vad roligt att det blev så bra

Ja, grekerna är fantastiska mot skandinaviska småbarn.

Det ska bli spännande att höra resten
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:17.