Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-22, 19:34
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Inrikesflyg

Hej!
Finns det någon som vet något om Olympic airs tankar? Hittills finns det inga flyg till ex Naxos eller Kalymnos. Tror ni att det kommer att bestå, eller finns de inte med än för att det inte är klart vilka destinationer de ska ha?

Vad tror ni?

/Ofelia (som håller på att planera nästa sommar i Grekland)
Svara med citat
Gammal 2009-10-22, 19:50
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Inrikesflyg

The network of Olympic Air will serve 10 international destinations and 20 domestic, with the intention to serve another 14 domestic locations under the Public Service Obligations (PSO) scheme.

Så här står det på hemsidan, så jag tolkar och håller tummarna för att det tillkommer 14 destinationer (däribland Ikaria, dit vi har biljetter den 12 juni, men som ju inte heller finns med bland destinationerna just nu!)

Bea
Svara med citat
Gammal 2009-10-23, 02:57
Rinaki Rinaki är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006
Standard Sv: Inrikesflyg

Satt i c/p Aten - Köpenhamn förra onsdagen nu tillsammans med en tekniker som jobbade på Olympic Air..han berättade att det var "kaos" efter försäljningen 1okt och att det varit väldigt många sabotage mot "nya" Olympic - förmodligen av personal som antingen inte fått jobba vidare eller bara var "sura" att inte få vara "statligt anställda" längre (obs! spekulationer av Olympic)
Jag skulle ha flugit från Ioannina till Aten på morgonen, men det flyget drogs in vid "övertagandet" men kommer tillbaka 25okt - tror jag dom sa. Dom skulle börja "siga siga" enligt personalen på flygplatsen i Ioannina.
Hoppas på "bättre service och trevligare personal" nu när det blivit privat bolag. Tidigare var det inte kul, man kändes sig mest "besvärlig" som ens hade tanken att vilja flyga med dom Flög alltid Aegean tidigare, men avgångstiderna med Olympic passar med SAS bättre så jag hoppas dom får igång ruljangsen till våren igen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:59.