|
|||
|
|||
Aten-naxos-Amorgos-Santorini
Jag har hittat båttider Aten-Naxos, men sen?
Går det båtar Naxos-Amorgos var dag? Amorgos - Santorini? Är ju bra att veta när man bokar boende... Går det direktbåt Amorgos -Santorini? Någon som vet vilken tid den går? Detta gäller i juni. Finns det någon bra sida där jag kan se de olika färjelinjerna? |
|
||||
|
||||
Sv: Aten-naxos-Amorgos-Santorini
Ja, i juni finns det förbindelse varje dag, antingen med Express Skopelitis eller med Blue Star Ferris.
Citat:
Citat:
|
|
|||
|
|||
Kanske är det bäst att välja Aten-Amorgos och sen Amorgos- Naxos för att sedan kunna ta sig enklast till Santorini då?
Tänker jag rätt? Egentligen spelar inte vår rutt någon större roll, bara vi får med både Amorgos o Naxos... |
|
||||
|
||||
Låter vettigt att ta Aten-Amorgos, då blir det Blue Star den sträckan. Lite dumt bara att man är framme mitt i natten men det är inget problem att hitta boende på plats ändå, rumsraggarna är alltid vakna då det kommer en båt.
Sedan Amorgos-Naxos, är det fint väder så rekommenderas Skopelitis Express för den turen, tar lite längre tid men det är en mycket trevligare båt att åka med än plastbåtarna och man får se mycket mera av omgivningarna. Naxos-Santorini går det alltid enkelt att åka så det är inget problem. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Jag har för mig att Blue Star inte gick varje dag i veckan Pireus - Amorgos tidigare, så man bör ha koll på att det går en färja samma dag man landar eller dagen efter. Men det är som sagt dagsnotering på färjeförbindelserna så de går kanske oftare nu...?
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|